reklamı kapat

POPÜLER

Apple Arcade

Apple, oyunlara özel bir yeni bir uygulama üzerinde çalışıyor

Bugün gündeme gelen sürpriz bir gelişmeye göre teknoloji devi Apple, oyunlara özel bir yeni bir uygulama üzerinde çalışıyor.

9to5Mac’in özel haberine göre bu uygulama iOS odağında oyunlar için yeni bir merkez olması için tasarlanıyor. Mobil oyun satışlarından kestiği komisyonla inanılmaz gelir elde eden Apple, yeni uygulamasıyla App Store ve Game Center’daki işlevleri tek bir konumda birleştirmeyi hedefliyor. Oyun odaklı yeni uygulamanın Game Center’ın yerini alması beklenmiyor, aksine kullanıcıların Game Center profilleriyle entegre olacağı iddia ediliyor. Bu uygulamada farklı meydan okumalar, liderlik tabloları ve başarılar gibi bölümlerin yer alacağı söylenirken, 9to5Mac’e göre hem App Store hem de Apple Arcade’deki oyunlar uygulamadaki özel mağaza kategorisinde görülebilecek. Henüz ne zaman kullanıma sunulacağı bilinmeyen uygulama, resmi olarak iOS 19 ile görücüye çıkarılabilir.

Bundan önce Apple Store için bir reklam adımı atılması ses getirmişti. Apple, kısa süre önce uygulama marketi App Store merkezli reklam altyapısını aralarında Türkiye’nin de olduğu yeni ülkelere açtı. Teknoloji devi, geçtiğimiz yıllarda daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilere uygulamalarını öne çıkarmaları konusunda farklı imkanlar yaratmak adına uygulama marketi App Store’a reklamlar getirdi. Apple Search Ads adı altında kullanıma sunulan bu reklam altyapısı bugün Türkiye, Cezayir, Moğolistan, Fas, Slovakya, Özbekistan, Bulgaristan, Gana, Bahreyn, Irak, Kıbrıs, Ermenistan, Lüksemburg, Nepal, Sri Lanka, Letonya, Slovenya, Estonya, Kırgızistan, Kenya ve İzlanda‘ya da genişletildi. App Store’da görünen dört tür reklam bulunuyor:

“Bugün sekmesinde gösterilen reklamlar, kullanıcı bir sorgu girmeden önce arama sayfasında gösterilen reklamlar, arama sonuçlarının üst kısmında yer alan reklamlar ve uygulama sayfalarının alt kısmına konumlandırılan reklamlar.” Reklamların altına “reklam” olduğunu mavi renkli bir logo ile açık olarak belirten firma, daha önce yaptığı açıklamada reklamların geliştiricilere büyük katkı sağladığını belirtmişti.

App Store’da görünen ilk reklamlar büyük tepki çekmişti. Çünkü uygulama sayfalarının en altına yerleştirilen reklamlar arasında kumar uygulamalarının reklamları da yer alıyordu. Birçok uygulama geliştirici bundan hiç hoşlanmadı ve süreci özellikle Twitter’dan (artık X) şikâyet etmeye başladı. Durum büyük internet siteleri tarafından da gündeme taşınınca Apple geri adım atmak zorunda kalmıştı. Resmi bir açıklama yapan firma, App Store merkezli kumar reklamlarını durdurmuştu.

Apple App Store odaklı reklam adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın