Apple, daha önce de ortaya çıktığı üzere sadece uygulama marketi App Store içerisindeki reklam sayısını artırma konusunda planlar yapmıyor.
Apple, geçtiğimiz ay App Store‘dan daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarma konusunda farklı imkanlar yaratmak adına yeni bir adım attı. Bu adım kapsamında da uygulama marketine yeni reklamların geleceği duyuruldu. Şimdiye kadar reklamları arama temelinde sunan Apple, yeni dönemde uygulama sayfalarının en altında başka uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak. Firma aynı zamanda market açıldığı zaman karşımıza çıkan “Bugün” kısmına da uygulama reklamları almaya başlayacak.
Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek firma, kısa süre önce ortaya çıktığı kadarıyla reklamları diğer uygulamalarına da genişletecek. Bloomberg’in haberine göre Apple, iPhone’lar ve diğer ürünlerde yerleşik olarak gelen uygulamalarda da reklam gösterecek. Bu bağlamda Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler uygulamalarında da reklamların karşımıza çıkacağı aktarılıyor.
Bu konuda bir haber daha yapan Bloomberg merkezli Mark Gurman, şirketin Apple Maps merkezli reklamları önümüzdeki yıl kullanıma sunacağını belirtti. Bu habere göre reklamlar Maps’in arama sonuçlarına getirilecek. Bu sistem devreye girdiği zaman firmalar, arama sonuçlarında öne çıkmak için Apple’a reklam verecek yani milyon dolarlarca ödeme yapmaya başlayacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Servisleri ve uygulamalarındaki reklamların sayısını artırma konusunda birçok farklı test yapan ve bunlar biraz tepki çeken teknoloji devi, kaynaklara göre ileride reklamları Apple TV+ içerisine de getirme planları yapıyor. Hatta firmanın burada birçok rakibi gibi daha ucuz ancak reklam destekli bir abonelik paketi dahi tanıtabileceği iddia ediliyor.
Apple, kendisi için geride kalan bir son çeyrekte 83 milyar dolar gelir ve 19,4 milyar dolar net kâr açıkladı. Sadece üç aylık dönemde elde edilen bu rakamlar bir kez daha nefes keserken, firma bu sonuçlar ile alandaki tüm rakiplerini yine geride bırakmayı başardı.