1997’den 2002’ye kadar süren Apple’ın “Think Different” (Farklı Düşün) isimli reklam kampanyası yakın tarihte türünün en etkili araçlarından biri olarak kabul edilmektedir. Başlangıçta Steve Jobs haricindeki şirket yöneticileri tarafından saçma olarak değerlendirilen reklam, Apple için büyük bir başarı olduğunu kanıtladı ve çok sayıda ödül topladı.
Apple’ın ve reklam dünyasının en önemli işlerinden biri olarak gösterilen Think Different’a benzer bir reklam çalışması İsviçreli saat üreticisi Swatch’tan geldi. Apple, Swatch’un Bellamy adı verilen saat koleksiyonu için kullandığı “Tick Different” sloganını mahkemeye taşıdı. Geçtiğimiz hafta Swatch’a dava açan Apple, Tick Different’ın kendi reklam çalışmasını taklit ettiğini İsviçre Federal Fikri Mülkiyet Enstitüsü’ne aktardı. Apple’ın bu konuyu mahkemeye taşımasının ardından Swatch tarafından açıklama geldi. Swatch CEO’su Nick Hayek, Swatch’un 80’li yıllardan beri “her zaman farklı, daima yeni” reklam kampanyasını kullandığını ve yeni çalışmanın bir sorun oluşturmadığını belirtiyor. Apple Insider isimli internet sitesinin aktardığı bilgiye göre Tick Different sloganı Swatch’un belli saat koleksiyonları için kullanılabilir durumda.
Yaklaşık üç yıl önce de Apple ve Swatch yine karşı karşıya gelmişti. Swatch, Apple’ın iWatch isimli saat piyasaya süreceğini öne sürerek Apple’ı dava edeceğini belirtmiş ancak Apple, Apple Watch isimli saati piyasaya sürmesiyle bu dava görülmemişti.