Akıllı telefonların ekranlarının büyümesiyle birlikte tabletlere olan ihtiyaç gittikçe azalmaya devam ediyor. Telefonlarla bilgisayarlar arasında köprü kurması amacıyla geliştirilen fakat telefonların zaman içerisinde neredeyse tabletler kadar büyük boyutlara ulaşmasıyla kullanıcıların aklında kendisini konumlandırmakta zorlanan tabletler, eğlence odaklı bir cihaz olmanın ötesine geçmekte zorlanıyor. Açıklanan satış rakamları dev firmaların başarılı tablet modellerine rağmen piyasanın düşmeye devam ettiğini gösteriyor.
IDC’nin açıkladığı rakamlara göre 2017’nin ilk çeyreğinde toplam tablet satışları 36,2 milyona ulaşmış durumda. Geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında tablet satışlarında yüzde 8,5’lik bir düşüşün yaşandığı görülüyor. Tablet satışlarının 2014 yılında tepe noktaya ulaştığını ve 50,4 milyon satışı bulduğunu hatırlatmakta fayda var.
Apple yıllardır olduğu gibi bu yıl da pazarın lideri konumunda olsa da iPad satışlarının düşüş yaşadığı da bilinen bir gerçek. Özellikle de Apple’ın çok güvendiği iPad Pro serisinin satış bazında beklentileri karşılamadığı belirtiliyor. Bu çeyrekte satışlarını artıran tek büyük şirketin ise geçen yıl aynı dönemde 2 milyon satış yapan ve bu yıl ise 2,7 milyon satışa ulaşmayı başaran Huawei olduğu dile getiriliyor.
Uygun fiyatlı iPad’in piyasaya çıkışı geciktiği için ilk çeyrek sonuçlarında satış rakamları görülemiyor. Önümüzdeki aylarda Apple’ın yeni tabletleri ve Microsoft’tan gelecek olan Surface tabletlerle piyasanın önemli ölçüde hareketlenmesi bekleniyor. Tablet piyasası yönünü yeniden yukarı çevirebilecek mi bunu hep birlikte göreceğiz.
- Kaynak IDC