Farkında olmadan uygulama içi satın alımlar sebebiyle haberlere taraf bu defa Apple’ın kendisi oldu. Apple, Federal Ticaret Komisyonu (FTC) ile uzlaşma yoluna giderek uygulama içi satın alma mağduru müşterilerine toplam 32,5 milyon dolarlık ödeme yapmayı kabul etti. Ayrıca yine anlaşma gereği Apple, faturalandırma sistemini de revize ederek uygulama içi satın alımlara ilişkin anında bilgilendirme gibi kullanıcının fatura kesilmeden yanlışlıklara müdahale etmesini sağlayacak yeni düzenlemeler getirmesi gerekiyor.
Bilindiği üzere iOS işletim sistemine sahip iPhone ve iPad cihazlara bir defa şifre girildiğinde 15 dakika boyunca sistem tekrar şifre sormuyor ve bu süre boyunca alışverişe şifresiz olarak izin veriyor. Uygulama mağazası içerisinde, özellikle küçük çocukların ilgi alanına giren birçok oyun, uygulama içi satın alma yöntemini kullanıyor. Çocukların elinde unutulan iPad ve iPhone’lar, ay sonunda akıl almaz faturalarla sonuçlanabiliyor.
2013 yılında uygulama mağazasından gerçekleştirilen toplam satışları 10 milyar doları aşan Apple’ın iPad Air için hazırladığı son reklamda yer alan iPad’in yaratıcı ve yararlı kullanım şekillerinin vurgulanmasının hemen ardından bu uzlaşmanın duyurulması da ilginç bir tesadüf oldu.