Yeni yayınlanan rapora göre Amazon, Apple ve Google gibi teknoloji devlerini geçerek, dünyanın en değerli şirketi oldu. Listede kartlar yeniden dağıtılıyor.
Tüketici teknoloji markaları bu yıl 1 trilyon değerin üzerine çıkarak rekor kırdı. ABD merkezli e-ticaret şirketi Amazon, WPP araştırma ajansı Kantarın verilerinin derlenmesiyle oluşturulan BrandZ En Değerli 100 Küresel Marka sıralamasında 315.1 milyar dolarla dünyanın en değerli markası oldu. Şirketin küresel BrandZ başkanı Doreen Wang Amazon’un söz konusu başarısını, şirketin hizmetlerindeki portföy çeşitliliğine borçlu olduğunu ve Amazon markasındaki büyümenin, markaların bireysel kategori ve bölgelere olan bağımlılığının nasıl azalttığını gösterdiğini söyledi. Amazon listedeki yükselişiyle, listede toplam 12 yıldır sıralanan ve bu yıl 309.5 milyar dolar ve 309 milyar dolar ile sırasıyla ikinci ve üçüncü sırada yer alan Apple ve Google‘ı geçti. BrandZ‘nin listesinde ayrıca Microsoft dördüncü sırada yer alırken, Microsoft’u sırasıyla Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonalds ve AT&T takip ederek listeyi oluşturdu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Amazon gibi şirketler sınırların azalmasını sağlıyor
Araştırma şirketinden Doreen Wang Amazon’un birinciliği göğüslediği yarış için,“Amazon’un olağanüstü marka değerinin artışı, markaların artık bireysel kategorilere ve bölgelere nasıl daha az tutturulduğunu gösteriyor. Teknolojinin akıcılığı, Amazon, Google ve Alibaba gibi markaların birden fazla tüketici temas noktasında bir dizi hizmet sunmasına izin verdiği için sınırlar azalıyor ”dedi.
Üst sıralarda yer alan şirketler tüketici deneyimlerini ve uzmanlıklarını kullanarak, ticari hizmetler sektörüne geçiyor ve markanın büyümesi için yeni fırsatlar yaratıyor. Wang, “Yıkıcı ekosistem modelleri, tüketici gibi teknolojilerin daha etkin olduğu ve markaların kendilerini insanların günlük yaşamlarının her alanına entegre ettiği Asya gibi bölgelerde gelişiyor.” dedi. Asya markalarının ise başarısı göz ardı edilmemesi gerekiyor. Sıralamada toplamda 23 Asya markası yer alıyor. 15’i Çinli markalardan oluşurken, 3’ü Hintli, 1’i de Endonezya markası varlığını artırıyor.
Instagram bu yılın en hızlı yükselen markası oldu
Bu yıl ilk defa Alibaba, Tencent‘i geçerek en değerli Çin markası oldu. Bu yükseliş ile beraber Alibaba 7’nci sırada yer alırken, Tencent 8’inci sıraya geriledi. Instagram, bu yılın en hızlı yükselen markası olarak karşımıza çıktı. Instagram son durumda 47’nci sıradan 44’e tırmandı.
İlginizi çekebilir
Amazon’un depolarından kullandığı yeni robot: Pegasus