Çıktığı günden beri eleştirilen, rakipleri tarafından sürekli hedef gösterilen Apple Watch‘u sevin ya da sevmeyin; Apple’ın pazarlama stratejisi rakiplerinin toplamını elemeyi başardı.
Akıllı saatlerle ilgili en büyük sorun henüz insanların hangi ihtiyacına çözüm sunduğunun tam olarak açıklanamamış olması. Pek çok özelliği beraberinde getiren akıllı saatler, ne yazık ki hala yeterince ikna edici değil. En azından Android Wear‘lı saatler değildi. Görünen o ki Apple Watch bu ön yargıyı kırmış ve kullanıcılara bir akıllı saate ihtiyaçları olduğu izlenimini yerleştirmeyi başarmış.
Bu konudaki en büyük dayanaksa Apple Watch’ın çevrim içi alıcı kitlesi. Slice Intelligence‘ın yayınladığı satış raporuna göre Apple Watch’ın ilk 24 saatte eriştiği ön sipariş sayısı 2014 yılında satılan tüm Android işletim sistemli saatlerden daha fazla. Motorola, LG, Samsung gibi devlerin de dahil olduğu bu pazarda 2014 yılında sadece 720 bin Android Wear’lı akıllı saat satılırken Apple 24 saatte yaklaşık 957 bin Apple Watch sattı. Bu da işin pazarlama kısmının önemini bir kez daha vurguluyor. Tabii bu sayılar henüz kesin bir yargıya varmak için yeterli kanıt değil. Slice Intelligence’ın analizi ilk etapta bize yarışın kazanını işaret etse de Android tarafında çabuk pes etmek gibi bir seçenek yok. Yakında yeni bir güncelleme alacak olan Android Wear, akıllı saat deneyimini geliştirmeyi amaçlarken, firmalar da saatlerini daha tercih edilebilir yapmak için çalışmalarını sürdürüyor.