Teknoloji devi Apple, geçtiğimiz aylarda ortaya çıkan adımı attı ve Apple, X ya da eski adıyla Twitter üzerindeki insanlı desteği kesti.
Geçtiğimiz aylarda Apple bu yılın sonunda X (Twitter), YouTube ve Destek Topluluğu üzerinden canlı destek vermeyi bırakacak haberi gündeme gelmişti. Bu bağlamda kişiler bahsi geçen platformlarda gerçek bir Apple çalışanından canlı olarak destek alamayacak bilgisi geçildi. Konu hakkında bilgi sahibi olduğunu belirten bir kaynak, 1 Ekim tarihinden itibaren X (Twitter) platformundaki @AppleSupport hesabındaki çalışan desteğinin kesileceğini aktarmıştı ve gerçekten öyle de oldu. Artık kişiler @AppleSupport hesabının arkasındaki insanlar ile direkt mesaj temelli iletişime geçemiyor. Kaynaklar daha önce Apple’ın yeni dönemde “AppleSupport” YouTube kanalına yüklenen videoların yorumlar bölümündeki müşteri desteğini keseceğini ve Apple Destek Topluluğu için sunulan ücretli “Topluluk Uzmanı” rolünü ortadan kaldırılacağını da belirtmişti. Bundan sonra müşterilere sadece tek bir resmi kanal üzerinden destek verecek gibi görünen teknoloji devi, satış sonrası destek söz konusu olduğunda iyi kabul edilen firmalar arasında yer alıyor ancak atılan adımın bekleme sürelerini uzatacağı ve şirkete ulaşmayı zorlaştıracağı düşünülüyor. Günümüzde birçok kişi şirketin ürünleriyle alakalı olarak yaşadıkları sorunlara genelde forumlar üzerinden cevap bulunuyor fakat yine de büyük bir kesim için, özellikle de belirli yaşın üstündekiler için sunulan resmi destek kanallarının önemli bir yeri bulunuyor.