Üçüncü çeyrek kazançlarını açıklayan Apple, 1 trilyon dolarlık ilk teknoloji şirketi olma yarışında emin adımlarla ilerliyor.
Ürettiği her yeni iPhone modeliyle gündemden inmeyen ve çeşitli tasarım hamleleriyle bir süredir de tasarım anlamında diğer firmalara “ilham” veren Apple’ın üçüncü çeyrek sonuçları açıklandı. Firma üçüncü çeyrekte 53,3 milyar dolarlık hasılat elde ettiğini belirtiyor. Bu sonuç da şirketin bu zamana kadarki en güçlü üçüncü çeyrek sonucunu oluşturuyor. Ki hatırlarsanız iPhone satışları üçüncü çeyrek döneminde yavaşlamaya giriyor çünkü kullanıcılar genellikle eylüldeki yeni iPhone modellerinin tanıtılmasını bekliyor. iPhone modellerinin ortalama satış fiyatının 724 dolar yaptığını hatırlatalım ki analistlerin tahmini olan 693 dolara kıyasla hayli yüksekti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
1 trilyonluk marka hayaline adım adım
Yayınlanan sonuçlara baktığımızda ürünler özelinde 41.300 adet iPhone satıldığını görüyoruz üçüncü çeyrekte. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde bu sayı 41.026 olarak görünüyor. Aradaki 274 birimin firmaya getirdiği gelir ise 5.060 dolar olmuş. Öte yandan üçüncü çeyrekte iPad birim satışları artsa da gelirdeki ufak düşme gözlenebiliyor. Mac cihazların birim satışında da ciddi bir düşme söz konusu. Üçüncü çeyrek sonuçlarında Apple’ın klavyesini değiştirdiği 2018 MacBook Pro’ların dahil edilmediğini hatırlatalım. Tabii bunları üçüncü çeyrek 2017-2018 kıyası yaparak söylüyoruz. Genel tabloya baktığımızda geçtiğimiz yıl bu dönem 45,4 milyar dolarlık gelirin 53,3 milyar dolara çıktığı da görünüyor. Resmi sonuçların tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Apple’ın dördüncü çeyrek sonuçları tahmini ise 60-62 milyar dolarlık bir geliri ön görüyor. Gelecek üç yeni iPhone modelinden beklenti yüksek anlayacağınız. Ancak firmanın dördüncü çeyreği 30 Eylül’de kapattığını da belirtelim. Bu sebeple geçtiğimiz yılın iPhone X satışları sonuçlara yansımamıştı. Ayrıca yeni bir iPad Pro ve tasarım değişikliğine gidip gitmeyeceği merak edilen yeni bir Apple Watch’un da tanıtılması bekleniyor.
Şirketin üçüncü çeyrek sonuçlarını açıklamasından sonra pazar payının 935 milyar dolara çıktığını da ekleyelim. 1 trilyon dolara ulaşma yarışında emin adımlarla ilerleyen şirket, artık hedefinden çok da uzakta gibi görünmüyor.