iTunes ile bundan yıllar önce müzik piyasasında önemli bir gelişme kaydetmeyi başaran Apple, bu adımın bir benzerini Beats ortaklığında geliştirdiği online müzik servisiyle atmak istiyor. Söylenenlere bakılırsa Apple, rakiplerini kaliteli bir müzik deneyimi ile vurmayı hedefliyor.
Geçtiğimiz yıl Beats‘i 3 milyar dolara satın alan Apple’ın bir müzik servisi üzerinde çalıştığı uzun süredir biliniyor. Geliştirilecek olan bu servisin iOS’in müzik uygulamasına gömülü olarak gelmesi bekleniyor. İddialara göre Apple, ilk başlarda bu servisin aylık 8 dolar olması için uğraşmış. Ancak müzik şirketleri bu konuda Apple’a baskı yapmış ve fiyatın 10 dolara çıkarılmasını istemiş. Eğer Apple’ın müzik servisi 8 dolar olsaydı, Spotify’a kıyasla daha ucuz olabilecekti. Bu da gösteriyor ki Apple, Spotify ile fiyat konusunda rekabete giremeyecek ve liderlik koltuğuna oturması için kalitesini ortaya koyması gerekecek.
Bir diğer yandan iTunes ve Spotify’ın üye sayılarına göz attığımızda Apple’ın işinin çok da zor olmadığı görülüyor. Spotify’da 15 milyon premium ve 45 milyon ücretsiz kullanıcı yer alıyor. iTunes’da ise toplamda 800 milyon kullanıcı hesabı bulunuyor. Yani iTunes kullanıcılarının küçük bir kısmı dahi söz konusu müzik servisini kullanırsa Apple’ın lider olmaması için önünde hiçbir engel bulunmuyor.