Apple’ın sanal gerçeklik planları
Sanal gerçeklik günümüzde popüler bir teknoloji olsa da Apple’ın yıllar önce bu alanda çalışmaya başladığını yapmış olduğu satın almalardan anlıyoruz.
Kinect, Oculus Rift, HoloLens… Bunlar günümüzdeki popüler sanal gerçeklik platformları. Her ne kadar Apple’dan benzer bir platform veya cihaza görmemiş olsak da Apple’ın bu konu üzerine çalıştığına dair bir çok ipucu var.
POLAR ROSE
Bu ipuçlarından ilki Apple’ın 2010 yılında yapmış olduğu bir satın almaya dayanıyor. Apple’ın 29 milyon dolar ödeyerek satın aldığı İsveç merkezli Polar Rose isimli bu firma 15 kişilik ekibiyle yüz tanıma teknolojisi üzerine çalışıyor. Polar Rose’un geliştirmiş olduğu yüz tanıma teknolojisinin uygulandığı Augmented ID isimli yazılımın çalışma prensibine aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.
PRIMESENSE
Apple’ın bu alandaki bir diğer satın alması ise 2013 yılında gerçekleşiyor. Apple’a 350 milyon dolara mal olan PrimeSense isimli bu firma ise anlık olarak 3 boyutlu hareket algılama teknolojisi sunuyor. Geliştirilen bu teknolojinin uygulandığı alanlardan bir tanesi ise Microsoft’un Kinect ürünü. PrimeSense’in teknolojisinin yapabildiklerine dair ayrıntılara aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.
FACESHIFT
Sanal gerçeklik alanında Apple’ın yapmış olduğu son satın alma ise geçtiğimiz günlerde gerçekleşti. Faceshift isimli gerçek zamanlı hareket yakalama teknolojisi sunan bu firmanın Apple tarafından satın aldığı henüz doğrulanmamış olsa da konu hakkında detaylar araştırıldığında böyle bir satın almanın gerçekleştiğine dair birçok ipucu görebiliyoruz. Bu satın almanın ilginç yanı ise Faceshift’in, geliştirmiş olduğu yazılımı kullanıyorken PrimseSense tarafından geliştirilmiş olan Carmine 3D sensörünü kullanıyor olması. Faceshift’in teknolojisinin yapabildikleri ise insanı gerçekten şaşırtıyor.
Apple’ın an itibariyle elinde gelişmiş bir yüz algılama yazılımı, 3 boyutlu hareket algılama donanımı ve 3 boyutlu olarak anlık hareketleri yakalayabilen ve bunları bir animasyona uyarlayabilen bir yazılım bulunuyor. Daha önce de arttırılmış gerçeklik uygulaması geliştiren Metaio’yu satın alan Apple’ın, sanal gerçeklik uygulaması geliştirmek üzere yazılım geliştiriciler aradığını ve hatta çeşitli sanal gerçeklik ürünleri için patent aldığını da biliyoruz.
Son olarak geçtiğimiz günlerde Microsoft’un HoloLens projesinde çalışan bir ses mühendisini işe alan Apple’ın teknoloji satın almasının yanında bu alanda yetenekli olan kişileri de bünyesine katmaya başladığını görüyoruz. Bunlar sadece bilinenler, bilinmeyen birçok satın alma ve Apple’ın kendi içerisinde geliştirdiği birçok teknoloji de olabilir. Apple’ın bu teknolojiler ile tam olarak ne yapacağını ise kimse bilmiyor. Piyasadaki sanal gerçeklik ürünlerinin ağırlıklı olarak oyun pazarına hitap ettiğini düşünülürse; Apple’ın da bu teknolojileri kullanarak 40 milyar dolar değerindeki oyun pazarına önümüzdeki yıllarda giriş yapma olasılığının olduğunu söyleyebiliriz.