Apple’ın yatırımdan vazgeçtiği OpenAI, ChatGPT abonelik ücretini artıracak

28 Eylül 2024 11:09

Apple‘ın yatırımdan vazgeçtiği OpenAI, ortaya çıkan bilgilere göre yıl bitmeden önce ChatGPT‘nin abonelik ücretini artıracak.

Geçtiğimiz ay, teknoloji devi Apple’ın yeni işletim sistemi iOS 18’e ChatGPT’yi entegre etmek için iş birliği gerçekleştirdiği OpenAI’a yatırım yapmak istediği gündeme gelmişti. Yeni çıkan bilgiler ise bu yatırımdan vazgeçildiğini gösteriyor. OpenAI, bu yıl sunucu yatırımları sürdüğü için 3,7 milyar dolar gelir üzerinden 5 milyar dolar zarar bekliyor. Gelirini önümüzdeki yıl 11,6 milyar dolara yükseltmeyi hedefleyen şirket, aktarıldığı kadarıyla ChatGPT’nin aylık abonelik ücretini yıl sonunda 20 dolardan 22 dolara çıkartacak. ChatGPT’nin aylık abonelik ücreti önümüzdeki beş yıl içinde ise aylık 44 dolara kadar çıkacak. Şirket bundan önce çok sürpriz bir ayrılık kararıyla gündeme gelmişti. Geçtiğimiz günlerde OpenAI CTO’su Mira Murati şirketten ayrılma kararı aldı. OpenAI’da altı yıldan fazla zamandır çalışan ve şirketin CEO’su Sam Altman kadar tanınan Mira Murati, şaşırtan ayrılma kararı hakkında şunları söylemişti: “Ayrılıyorum çünkü kendi keşiflerim için zaman ve alan yaratmak istiyorum. Şimdilik, öncelikli odak noktam inşa ettiğimiz ivmeyi koruyarak sorunsuz bir geçiş sağlamak için elimden gelen her şeyi yapmak.”

Ayrılık kararı hakkında Sam Altman ise şunları söylemişti:Mira’nın OpenAI, misyonumuz ve kişisel olarak hepimiz için ne kadar önemli olduğunu anlatmak oldukça zor. Bize yardımcı olduğu şeyler için ona karşı muazzam bir minnettarlık hissediyorum, ancak en önemlisi, tüm zor zamanlarda verdiği destek ve sevgi için ona karşı kişisel olarak minnettarım. Bundan sonra yapacakları için de çok heyecanlıyım.”

OpenAI’dan önce Tesla’da çalışan Murati’nin bir sonraki şirketi şimdiden merak uyandırmış durumda. Bu arada şirketin araştırma müdürü Bob McGrew ve araştırma tarafının başkan yardımcısı Barret Zoph da ayrılma kararı aldı. OpenAI bundan önce ilginç bir haberle gündeme gelmişti. Geçtiğimiz hafta aktarıldığı kadarıyla şirket 2025 yılında yeni bir logoya geçmek istiyor. Bunun için uzun zamandır çalışmalar yaptığı aktarılan firma, Fortune’un haberine göre yeni logosunun taslak aşamasındaki son haliyle çalışanlarını memnun etmeyi başaramadı. Yeni logoyu çalışanlara erkenden gösteren şirket, yeni tasarımla pek olumlu geri dönüş almamış.

OpenAI haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

Paylaş