Apple‘ın tasarıma ne kadar önem verdiğini ürettiği ürünlere titiz yaklaşımıyla biliyoruz. Yalnızca ürettiği ürünlerde değil aynı zamanda mağazalarının da oldukça özenle yapıldığını görüyoruz. Öyle ki geçen yıllarda bünyesine eski Burberry CEO’su Angela Ahrendts katması markanın tasarıma ne kadar önem verdiğinin kanıtı niteliğinde.
Apple ilk mağazasını 2001 yılında Virginia’da açtı. Çok fazla kişinin açılışına katıldığı bu ilk mağazadan sonra sırayla birçok ülke ve şehirde Apple mağazaları açılmaya başladı. Apple kurulduktan sonra neredeyse 20 yıl içinde dünya çapında 24 ülkede toplamda 500‘ün üzerinde mağaza ile oldukça önemli bir konumda yer alıyor. Bu kadar fazla mağaza açabilmesinin ve dünya çapında tanınırlığa ulaşmasına en büyük katkı ise şüphesiz müşterileri duygusal açıdan besleyen bir strateji izlemesi. Bunun yanında bazı ülkelerde ve şehirlerdeki Apple Store’lar oldukça etkileyici tasarımlara sahip. Genellikle alışveriş merkezlerinde bulunan bu Apple mağazaları, mimari açıdan gerçekten görenleri etkilemeyi başarıyor.
Çin, Almanya ve ABD gibi ülkelerde açtığı mağazaların mimari yapısı ise konuşulan bir başka konu. Apple’ın Türkiye’deki ilk mağazası ise 2014 yılında İstanbul Zincirlikuyu’daki Zorlu Center’da açıldı. Türkiye’de büyük bir ilgi ile karşılanan mağazanın açılışı diğer ülkelerde de ilgiyle takip edildi. Türkiye’deki ikinci mağaza ise –yine İstanbul’da– Akasya AVM‘de yer alıyor.