Mozilla Foundation tarafından yapılan bir araştırmaya göre otomobil üreticileri kişisel veri gizliliği konusunda çok kötüler.
Herhangi bir şekilde internete giriyorsanız, kişisel verileriniz mutlaka ama mutlaka toplanıyor ve başkasına satılıyor. Günümüzde yapılan veri sızıntıları nedeniyle internet kullanmayan belirli yaşın üstündeki kesimin bile verileri internette dolanıyor. Kişisel veri gizliliği ve güvenliği konusunda genelde bilgisayar ve akıllı telefonlar odak nokta oluyor ancak kâr amacı gütmeyen Mozilla Foundation tarafından yapılan yeni bir araştırma, artık bir bilgisayar halini alan otomobillerin ve otomobil üreticilerinin de bu konuda masum olmadığını gösteriyor. Büyük üreticileri (25 farklı marka) merkeze alan detayları burada bulunan bir araştırma yayınlayan Mozilla Foundation, tüm otomobil üreticilerinin ihtiyaçları olmadığı halde çok fazla kişisel veri topladığını (İnternete bağlı araçlar üzerinden gittiğiniz yerler, konuştuğunuz kişiler, araç komutlarınız, kullandığınız uygulamalar, üçüncü parti diğer servisler ve uygulama içindeki bilgiler vb. gibi) ve büyük bölümünün bu verileri sattığını belirtiyor. Araştırma sonucu çok net olarak otomobil markalarının büyük bölümünün, hizmet sağlayıcılar, veri satın alarak toplayanlar ve diğer işletmelere kişisel veri satışı yaptığını belirtiyor. Aynı zamanda incelenen üreticilerin yarısından fazlasının, herhangi bir mahkeme kararı olmadan kolluk kuvvetleriyle kişisel bilgi paylaşımında bulunduğu da ortaya konuyor. Çoğu markanın sürücülere kişisel verileri üzerinde çok az veya hiç kontrol hakkı tanımadığını belirten Mozilla Foundation, bu konuda hiç iyi bir tablo ortaya koymuyor. Mozilla, otomobillerin veri gizliliği konusunda şimdiye kadar inceledikleri en kötü ürün kategorisi olduğunu aktarıyor ve bu üzerine mutlak düşülmesi gereken bir sonuç oluyor.