Arazide gerçek bir kral: Mercedes-Benz G 500 incelemesi

03 Mart 2019 20:30

DAHA GENİŞ VE TEKNOLOJİK KABİN

G-Serisi artık daha iri bir otomobil. Uzunluğu ve genişliğiyle birlikte dingil mesafesi de 40 mm artan G’nin boyutlardaki bu büyümenin en büyük getirisi ise kabin genişliğinde kendini gösteriyor. İçeride sunulan baş mesafesi, yüksek tavanı sayesinde her zaman çok iyi seviyede olmuştur. Ancak G-Serisi, arka koltuktaki kısıtlı diz mesafesi sebebiyle eskiden çok eleştiri alıyordu. İşte yeni G-Serisi bu eleştirileri tarihe gömüyor ve arka bölümde çok daha ferah bir yaşan alanı sunuyor. Arka koltuklarındaki diz mesafesi 15 cm, omuz mesafesi ise 2,7 cm artan otomobil ayrıca sürücü ve öndeki yolcusu için de artık daha ferah bir ortam sunuyor. Buna karşılık ön konsol, karakteristik bir detay olarak yine dar bir tasarıma sahip ve ön cam da sürücüye ve yolcuya son derece yakın duruyor. Otomobilin 454 litrelik bagajı içinse boyutlarına göre küçük yorumu yapmak zorundayız.

Genişleyen iç hacmin yanı sıra G-Serisi’nin kabin tasarımında ve detaylarında da büyük bir değişim söz konusu. Her ne kadar başlarda bir irkilmenize sebep olan gürültülü kilit sesi, sıkıca çekmediğiniz sürece tam kapanmayan kapılar ve yana doğru açılan bagaj kapağı aynen korunmuş olsa da, artık içeride çok daha modern ve konforlu bir ortam bulunuyor. Sportif koltuklara sahip olan otomobil, Mercedes-Benz’in yeni nesil teknolojilerine de ev sahipliği yapıyor. G-Serisi kabinindeki teknolojik gelişim daha önce hiç bu kadar yoğun hissedilmemişti. Bütünleşik olarak tasarlanan ve iki büyük ekrandan oluşan gösterge ve bilgi-eğlence paneli, pek çok yeni nesil Mercedes-Benz modelinde olduğu gibi yeni G’de de kendine yer buluyor. Dijital gösterge 12,3 inçlik bir boyuta sahip. Ayrıca üzerinde dokunmatik küçük kumandalara da yer verilen yeni direksiyon simidi, türbin şekilli hava menfezleri ve koltukların arasındaki son nesil COMAND kumandası da öne çıkan yenilikler arasında. Diğer Mercedes-Benz modellerinden aktarılan ve çok geniş bir renk paleti sunan ambiyans aydınlatması da kabini artık daha ışıltılı bir ortama dönüştürmüş durumda.

G-Serisi artık daha rahat koltuklara da sahip. Sürücü tarafındaki hafıza fonksiyonu, konforlu ön koltuk gibi isteğe bağlı özellikler ve hem önde hem de arka koltuklardaki ısıtma özelliği, konforun da artık daha fazla ön planda olduğu anlamına eliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik ise kabinin yüzyıllar boyunca yıpranmayacağı hissine kapılmamızı sağlıyor.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8

Paylaş