Arm, akıllı telefonlar için geliştirdiği Accuracy Super Resolution (ASR) teknolojisini duyurdu

12 Temmuz 2024 10:03

Milyonlarca işlemcinin arkasındaki ana isim Arm, akıllı telefonlar için geliştirdiği Accuracy Super Resolution teknolojisini duyurdu.

Yeni tanıtılan Arm Accuracy Super Resolution (ASR) teknolojisi, AMD’nin DLSS rakibi teknolojisi FSR 2’yi temel alıyor. Bu açıdan açık kaynak bir yapıya sahip olan ASR, çözünürlüğü düşükte işleyerek yükseltiyor ve böylece oyunlardan alınan “fps” değeri ciddi şekilde artırılabiliyor. Önemli bir şekilde performansı artırırken enerji sarfiyatını düşüren teknoloji, firmanın kendi testlerine göre normalden yüzde 53 daha yüksek kare hızları sunabiliyor. Şu aşamada Kalite, Dengeli ve Performans olmak üzere üç farklı moda sahip olduğu açıklanan ASR teknolojisi, spesifik olarak 540p’den 1080p’ye yükseltmeye odaklanıyor. Mobil oyunculuk için büyük bir gelecek potansiyeli ortaya koyan teknoloji, yakında birçok geliştirici tarafından aktif olarak kullanılabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bundan önce Microsoft’un DLSS rakibi Auto SR (Automatic Super Resolution) hakkında verdiği yeni detaylar dikkat çekmişti. Biliyorsunuz Nvidia tarafından geliştirilen DLSS teknolojisi PC oyunculuğunda önemli bir devrim yaptı. Oyunların çözünürlüğünü düşük seviyede işleyip daha sonra yapay zeka kullanarak yükselten sistem, bu sayede çok yüksek bir performans artışı getiriyor.

Bu teknolojinin bir benzeri Windows 11 işletim sistemli Copilot+ PC’lerde de olacak. Microsoft tarafından Auto Super Resolution ya da kısaca Auto SR adı verilen rakip teknoloji, büyük bir potansiyel ortaya koyuyor. Ay sonunda belirli cihazlarda ve oyunlarda kullanılabilecek teknoloji, DLSS ile benzer sayılacak bir mantıkta çalışıyor ve düşük çözünürlüğü yapay zeka ile yükselterek ciddi performans artışı vadediyor.

Microsoft’un yeni açıklamasına göre Auto SR teknolojisi doğrudan Copilot+ PC’lerdeki NPU yani yapay zeka biriminden güç alıyor. Bu sayede aktif edildiği zaman CPU ya da GPU’ya yük bindirmeyen teknoloji, DLSS, XeSS ve FSR’dan farklı olarak geliştiricilerin oyunlarında değişiklik yapmasına da gerek bırakmıyor. Büyük bir dil modelinden güç alan Auto SR’ın şimdilik tek olumsuz yanı ise, oluşturduğu gecikme olarak açıklanıyor. Şimdilik bu gecikmenin tam olarak ne kadar kötü olduğu bilinmiyor. Ancak oluşan gecikme nedeniyle Auto SR’ın online oyunlarda çok iyi bir çözüm olmayacağı düşünülüyor.

Arm teknolojisi yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

Paylaş