Milyonlarca işlemcinin arkasındaki isim olan ARM, mobil oyunlara performans katacak ASR teknolojisini yıl sonunda devreye alacak.
ARM, “Accuracy Super Resolution” (ASR) teknolojisini uzun süre önce duyurmuştu. Bu teknoloji, AMD’nin DLSS rakibi teknolojisi FSR 2’yi temel alıyor. Bu açıdan açık kaynaklı bir yapıya sahip olan ASR, çözünürlüğü düşükte işleyerek yükseltiyor ve böylece oyunlardan alınan FPS değerleri ciddi şekilde artırılabiliyor. Performansı önemli ölçüde artırırken enerji sarfiyatını düşüren teknoloji, firmanın kendi testlerine göre yüzde 53 daha yüksek kare hızları sunabiliyor. İlk aşamada “Kalite”, “Dengeli” ve “Performans” olmak üzere üç farklı moda sahip olacağı açıklanan ASR teknolojisi, spesifik olarak 540p’den 1080p’ye yükseltmeye odaklanıyor. Mobil oyunculuk için büyük bir gelecek potansiyeli ortaya koyan teknoloji, yıl sonunda birçok geliştirici tarafından aktif olarak kullanılacak. GDC (Game Developers Conference) 2025 kapsamında yapılan açıklamaya göre şirket, yıl sonunda ASR’nin Unity ve Unreal Engine oyun motorları kullanılarak üretilen mobil oyunlara kolaylıkla eklenebilmesi için özel yazılım kitleri yayınlayacak.
Arm, bundan önce kendi işlemcisiyle gündeme gelmişti. İngiliz firma uzun yıllardır Apple, Qualcomm ve Microsoft gibi çok sayıda firmaya kendi işlemcilerini geliştirmeleri için tasarımlar satıyor ve bu firmaların ürettiği her işlemciden küçük bir telif ücreti alıyor. Teknoloji dünyasında önemli bir konuma sahip olmasına rağmen gelirleri görece düşük kalan şirket, bunu değiştirmek için lisans ücretlerini yüzde 300’e varan oranlarda artırmayı planlıyor. Arm buna ek olarak kendi işlemcisi üzerinde de çalışıyor ve bu işlemcinin tahminlerden daha erken bir tarihte geleceği aktarılıyor. İlk işlemcisinin üretimine 2025 sona ermeden önce başlayacağı söylenen şirket, donanımla doğrudan sunucu tarafına odaklanıyor. Arm’ın üreteceği işlemciyi satın alarak kullanacak ilk şirketin Meta olacağı belirtilirken, işlemcinin resmi olarak yaz döneminde tanıtılacağı iddia ediliyor.