2020 Hyundai Ioniq Electric için EPA tarafından yayınlanan rakamlar, liderliğin Tesla cephesine bariz şekilde geçtiğini net şekilde gösterdi.
Hyundai Ioniq, Türkiye pazarında hibrit versiyonuyla satışa sunulan ve ekonomi konusunda kendi çizgisini yakalamayı başarmış modellerden birisi. Süreç içerisinde bizim de test konuğu olarak aldığımız ve aklımızda yer edinen isimlerin başında gelen Ioniq, Türkiye’de yılın otomobili ödülüne de layık görüldü. Mayıs 2019 itibarıyla tanıtımı gerçekleştirilen 2020 Hyundai Ioniq ailesi de beraberinde getirdiği güzel değişimlerle yakalanan başarının bir adım daha ileriye taşınması için iddiasını ortaya koydu. Özellikle tam elektrikli versiyonda batarya paketini 38,3 kWh‘a yükselten Koreli üretici ve menzil değerinin tek seferde 294 kilometre sevisine çıkartmıştı. 7,2 kW‘lık şarj desteği sayesinde yüzde 80 batarya doluluğuna yaklaşık 1 saatte ulaşabilir olması yine elektrikli modelin sıkça konuşulan özellikleri arasında başı çekti. Tanıtımın üzerinden geçen yaklaşık 6 aylık zaman diliminin ardındansa ekonomi konusundaki liderliğin 2020 model yılıyla Tesla Model 3‘e kaptırıldığı da netlik kazandı.
Ioniq Electric’in bir önceki model yıllarında kullanıcılara sunulan 28 kWh’lık batarya paketiyle yaklaşık 200 kilometre menzil sunduğunu biliyoruz. Bu aynı zamanda modelin verimlilik puanı bazında uzun zamandır EPA (ABD Çevre Koruma Ajansı) listesinin en üst sırasında yer almasının da temel kriterlerinden birisiydi. Yeni modelle birlikte gelen 38,3 kWh’lık paketinin ise, EPA testlerinin ardından 273 kilometre yol kat edebilir notuyla resmi kayıtlara geçirildiğini görüyoruz. Bu da oran orantı bazında paketin büyümesine rağmen test standartlarında beklentilerin altında kaldığını gösteriyor.
Raporun detaylarına bakmaya devam ettiğimizde, elektrikli versiyonun benzinli bir motora eş değer şekilde 100 kilometrede 1,71 litrelik enerji tüketimi yaptığı görülüyor. Artık birinciliği elinde bulunduran 2020 model yıllı Model 3 ise bu değerlendirmede 1,66 litre benzine denk gelen enerji tüketimiyle zirveye oturuyor. Altyapı eksikliğinden ötürü Türkiye pazarı için hala bir opsiyon olarak düşünülmeyen elektrikli versiyonun önümüzdeki süreçte tekrar atılım yapması çok şaşırtıcı olmayacak. Nitekim Hyundai de üretim kapasitesini artırma hazırlığı içerisinde.
2020 Hyundai Ioniq ailesi