Endüstriyel çağ sağ olsun, Syndicate alıştığımız Assassin’s Creed oynanışından çok ciddi farklılıklar içeriyor. Şehirde trenler dolaşıyor, hemen her düşmanın belinde bir silah bulunuyor ve karakterlerimiz çatılara kanca fırlatıyor. Bu kanca olayı ilk açıklandığında bayağı bir endişe etmiştik açıkçası. Batman gibi oradan oraya kancayla salınmak oyunun yapısına yakışmaz diye düşünüyorduk. Neyse ki oyundaki sistem o kadar efektif değil. Yerde sadece ulaşabileceğimiz noktanın altındayken kanca atabiliyor, çatıda ise belirli mesafelerin arasına halat gererek yatay ulaşım gerçekleştiriyoruz. Bu sayede karakterlerimiz sanki birer süper kahramanmış gibi hareket etmiyor ama ulaşılması zor noktalara çok daha kolay erişebiliyor.
“Peki iyi güzel diyorsunuz da, sonuçta bu bir Assassin’s Creed ve mutlaka eksikleri vardır” diyeceksiniz. Elbette var. Bir kere yapay zeka hala rezalet. İddia ediyoruz şu serideki kadar kötü düşman yapay zekası ile başka hiçbir oyun hayatta tutunamaz. Seviyoruz diye bir şey demiyoruz ama ayıptır, armuttan farksızlar yahu. Hakeza dövüş mekanikleri de hala kötü. Batman ve Shadow of Mordor gibi aksiyon yapımlarının yer aldığı bir zaman diliminde artık şu dövüş sistemi bizi hiç kesmiyor be Ubisoft…
BİLDİĞİMİZ ASSASSIN’S CREED
Hepsi bir yana, oyun grafiksel anlamda da yetersiz maalesef. Yapımına Unity ile aynı zamanda başlanmış olmasından kaynaklı olsa gerek oyun eski duruyor. Ana karakter modellemeleri dışında neredeyse her şey “eh işte” seviyesinde. Düşman modellerinin sadece 4-5 çeşit olması da mide bulandırıyor artık. En azından saçlarını sakallarını değiştirmek çok zor olmasa gerek değil mi? Assassin’s Creed Syndicate; dönemi, şehri ve karakterleri ile parıl parıl parlıyor. Ancak oyuncuların isyan ettikleri kusurları hala giderememiş olması bu parlaklığa gölge düşürüyor. En azından Unity gibi bug cümbüşü olmaması tek tesellimiz.