Aston Martin DBX 707; dünyanın en güçlü SUV rozetiyle karşımızda
Elektronik ve mekanik bazda önemli geliştirmeler barındıran Aston Martin DBX 707, gerçek bir spor otomobil deneyimi vadediyor.
SUV pazarına olan ilgiye paralel olarak birlikte daha daha önce bu segmente girmemiş süper spor üreticilerinin birbiri ardını izleyen hamleleri son yıllara damga vurdu. Lamborghini cephesinde satış rekorlarını kıran Urus ile segmentteki potansiyel bir kez daha kendisini gösterirken, bunun Aston Martin tarafındaki yansıması DBX de 2022 yılında yola güçlenerek devam ediyor. İlk aşamada Urus’un taktığı tacın yeni sahibi olarak sahneye çıkan Aston Martin DBX 707, dünyanın en güçlü SUV modeli konumunda. Aracı sadece rakamlardan ibaret kılmamak için mekanik tarafta da önemli revizyonlar yapan marka, kullanıcılara bu segmentte gerçek anlamda performanslı bir sürüş vadediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aston Martin DBX 707 teknik özellikleri
Yaklaşık iki yıldır pazarda olan ailenin de zirvesine oturan DBX 707’nin kaputunun altında revize edilmiş sekiz silindirli makine konumlandırılıyor. Mercedes-AMG kaynaklı olan motorda yapılan turbo başta olmak üzere geliştirmeler, teknik tabloya 157 PS güç ve 200 Nm tork fazla yazmamıza olanak tanıyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte modele ismini veren 707 PS’lik toplam güç ile birlikte 900 Nm’lik tork değeri yere aktarılmayı bekliyor. Aston Martin mühendisleri motorla birlikte vites kutusunda da geri bildirimi iyileştirilmiş bir şanzımanla karşımıza çıkıyor. 9 kademeli yeni üniteyle birlikte aracın 0’dan 100’e hızlanması 1 saniyenin üzerinde iyileştirilerek 3,3 saniyeye çekiliyor. Bu rakamın, binek otomobil ürün gamlarının zirvesi olan pek çok modelden daha iyi olduğunu belirtmekte fayda var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Artan performans limitleriyle şemaya dahil edilen karbon seramik temelli yeni fren sistemi de olmazsa olmazlar arasında karşımıza çıkıyor. Süspansiyon, direksiyon ve LSD diferansiyel kilidinin de “707”e özel olarak geliştirmeler barındırması da altı çizilmesi gereken noktalar arasında. Standart olarak tork hassasiyetli dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan DBX 707’de, ihtiyaç duyulduğunda 900 Nm’lik torkun tamamının arka tekerleklere aktarabiliyor olması da etkileyici. Yeni modelle birlikte sportif sürüş modu da önemli farklılıklar getiriyor. Binek süper otomobillerde olduğu gibi aktif egzoz sistemini getiren bu modda, valfler mekanik şekilde açılıp kapanma fonksiyonuna sahip. Süspansiyonlar ve manuel sürüş modu da ayrı butonlarla kullanıcıların tercihine bırakılıyor. Birleşik Krallık’ta 189.000 sterlinlik başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan DBX 707’nin ilk teslimatları bu yılın ikinci çeyreğinde gerçekleştirilecek.