“NETBOOK PAZARI YÜKSELİŞTE”
Asus’un son yıllara damgasını vuran Eee PC ile girdiği netbook pazarındaki başarısı ve lider konumu ile ilgili sorumuzu da yanıtlayan Nuran Efendioğlu, Eee PC’nin son yılların en hızlı büyüyen ve gelişen teknolojik cihazı olduğunu, yalnızca iki yıl gibi kısa bir sürede kimsenin öngöremediği satış adetlerine ve pazar payına ulaştığını söyledi. 2009 yılının kriz yılı olması ve bu nedenle de kullanıcıların gösterdikleri daha küçük bütçelerle satın alma eğiliminin netbook pazarını genişlettiğinden bahseden Efendioğlu, 2008 yılındaki 40.000 adetlik netbook satışına karşı 2009 yılında toplam 330.000 adet civarında netbook satıldığını belirtti. 2009 yılının son iki çeyreğinde ciddi bir biçimde ürün tedarik sıkıntısı yaşadıklarını yineleyen Efendioğlu, %25’lik pazar payına sahip olduklarının da altını çizdi. “Global olarak notebook ve netbook pazarını kıyasladığımızda 2009 yılında tüm dünyada yaklaşık 148 milyon adet notebook satışına karşın 25 milyon adet netbook satışı gerçekleşti,” diyen Efendioğlu, “2010 yılında bu oranın 155 milyon notebook ve 40 milyon netbook olarak gerçekleşeceğini düşünüyoruz,” diye de ekledi. Geçtiğimiz ay incelemesini de gerçekleştirdiğimiz, ünlü tasarımcı Karim Rashid tarafından tasarlanan Eee PC 1008P ile ilgili de bilgi veren Nuran Efendioğlu, bu ay itibariyle tüketici ile buluşacak olan Karim Rashid tasarımlı Eee PC 1008P’nin hem kadın, hem de erkek kullanıcıya hitap eden renk ve dokusuyla gerçekten beğenildiğini ve ürünle ilgili olumlu geri dönüşler aldıklarını belirtti.
“ORGANİZASYON OLARAK BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”
Bu ay kapak konumuz olan 3D teknoloji hakkındaki fikirlerini de merak ettiğimiz Nuran Efendioğlu, “3D teknolojisi artık film ve oyun teknolojisinin daha sık kullandığı sürekli gelişen bir teknoloji. Giderek gerçekliğe daha yaklaşan oyunlar, grafikler, kullanıcıların beklentilerini de sürekli yükseltiyor. Prototip olmaktan çıkıp yaygın satışa geçen modellerle de daha erişilir hale gelen 3D teknolojisi önümüzdeki yıllarda daha çok hayatımızın içinde olacak,” dedi ve 3D destekli dizüstü bilgisayarları olan Asus G51J’nin kullanıcılardan nasıl bir tepki gördüğü ile ilgili sorumuzu da yanıtladı. G51J’nin bu ay stoklarda olacağını belirten Efendioğlu, G51J’nin lanse edildiği tarihten bu yana ilgi odağı olduğunu ve bu ürünü daha çok kullanıcıyla buluşturmak adına küçük oyun turnuvaları düzenlemek istediklerini söyledi. Tüm bunların yanı sıra 2010 yılı kapsamındaki hedeflerini de bizimle paylaşan Nuran Efendioğlu, “Asus, Türkiye’de oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahip, bu nedenle her üründe ayrı ayrı hedefleri mevcut. Örneğin anakart tarafında hedefimiz yıllardır olduğu gibi pazar liderliğimizi korumak, notebook’ta ortalama %10-12 pazar payı ile ilk 4 markadan biri olmak, netbook pazarında ise pazar liderliğimizi korumak,” diyerek sözlerini noktaladı.