Atmosferikle yola devam; 2021 Toyota GR 86 tanıtıldı
Uzun süren bekleyişin ardından kendisini gösteren 2021 Toyota GR 86, Yaris ve Supra’nın ardından GR rozetini kendine has sürüş dinamikleriyle taşıyacak.
BRZ’nin tanıtımı sonrasında gözlerin üzerine çevrildiği GT86, Toyota içerisinde bir süre hareketli dakikaların yaşanmasına da vesile oldu. Tanıtım sürecinde yaşanan gecikmenin arka planında, CEO Akio Toyoda’nın araç dinamiklerinin BRZ ile benzeşmemesi adına verdiği veto kararının olduğu ortaya çıkmıştı. Bir süre daha kendisini görmeyi beklemediğimiz otomobil, beklentileri şaşırtarak bugün karşımızda duruyor. 2021 Toyota GR 86 rozetiyle ürün gamına eklenecek olan yeni neslin, BRZ’nin aksine Avrupa’da satışa sunulacak olması da meraklılarını mutlu edecek gelişmeler arasında.
Öne çıkanlarıyla 2021 Toyota GR 86
Yeni model yılıyla birlikte artık ikinci nesline kavuşan otomobilin geliştirme süreci yine Subaru ile ortak yürütüldü. Bu da BRZ ile olan kuzen genlerinin aynı şekilde devam edeceği anlamına geliyor. GR 86, Yaris ve Supra’nın ardından bu rozeti taşıyan üçüncü performans otomobili olarak da ürün gamına eklenecek. Aracın motor bölümünde hala turbo desteğinin konumlandırılmaması şüphesiz aracın hitap ettiği kitleyi fazlasıyla mutlu edecek. 2,4 litre hacmindeki Boxer motor 235 PS güç ve 250 Nm tork değerleriyle kullanıcılarına hizmet etmeyi bekliyor olacak. 1.270 kilogramlık bir otomobil olan GR 86’nın 0’dan 100’e hızlanmasının 6,3 saniyede tamamlandığı açıklanıyor ki bu da öncekine göre yaklaşık 1 saniye gibi bir iyileşme demek. 7.400 devirde kesiciye giren motorun maksimum güç ve tork değerlerini 3.500 ile 7.300 devir gibi oldukça geniş bir bantta verebildiğini de özellikle belirtmek gerekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota’nın araç üzerinde özellikle çalıştığı nokta ise aracın viraj kabiliyeti ve sürüş dinamikleri. Önceki nesline göre tavan ve üst gövde bölümlerde daha hafif malzemelerin kullanıldığı yeni yapıyla birlikte aracın ağırlık merkezinin aşağıda tutulmaması konusunda yeni tedbirler alındığını görüyoruz. Viraj kabiliyetindeki gözle görülür iyileşme ise yüzde 50 oranında artırılan burulma direnci üzerinden kendisini hissettirecek. Sürüş zevkinin artırılması konusunda 6 kademeli otomatik ünitenin yanında 6 kademeli manuel şanzımanın da tercih edilebiliyor olması da önemli bir ayrıcalık. Altyapının da hala arkadan itişli olduğunu da öne çıkartmakta fayda var. Fiyatı henüz açıklanmayan GR 86’nın Japonya satışları önümüzdeki sonbahar döneminde gerçekleştirilecek.
İlginizi çekebilir
Toyota Aygo X Prologue