Porsche ortaklığıyla geliştirilen yeni altyapının ilk üyesi olacak Audi A6 e-tron, seri üretim öncesi ciddi mesajlar veriyor.
Mercedes’te EQ ailesi üzerinden devam eden elektrik genişlemesi Audi kanadında da e-tron rozetiyle hız kesmeden sürüyor. Geçtiğimiz hafta içerisinde ailenin uygun fiyatlı modellerinden biri olarak lanse edilen Q4 e-tron ile karşımıza çıkan marka, Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında bu kez A6’nın elektrikli versiyonu için bir ön gösterim sunuyor. Q4 versiyonunda olduğu gibi altyapı olarak türünün ilk örneklerinden birisi olacak Audi A6 e-tron, PPE adı verilen mimari üzerine geliştirilecek. Bu yeni platform sayesinde daha geniş aks mesafesi değerlerinin sunulabiliyor olması, A6 e-tron başta olmak üzere önümüzdeki süreçte üst segmentte seyredecek versiyonlar için benzersiz bir yaşam alanı ferahlı getirecek gibi görünüyor. Önümüzdeki yıl içerisinde Q5 e-tron ve Q6 e-tron’da da kullanılacak olan PPE platformunun Porsche ortaklığıyla geliştirilmiş olması da dikkat çekici. Bu da önümüzdeki süreçte Porsche modellerinde de bu altyapının kullanılacağı anlamına geliyor elbette.
A6 e-tron tasarım çizgileri kadar teknik özellikleriyle de dikkat çekecek bir proje. PPE altyapısı sayesinde 800V hızlı şarj desteğini sunan otomobil, sadece 10 dakikalık dolumla 300 kilometre menzil kat edebilecek batarya doluluğuna getirilebiliyor. Yine aynı kaynak üzerinden yaklaşık 25 dakikalık dolumla yüzde 5 seviyesinden yüzde 80 seviyesine gelinebiliyor olması da kullanıcılar için pek çok kaygıyı ortadan kaldıracak. Konsept projede kullanılan bataryanın tam kapasitede 700 kilometrelik kullanıma olanak tanıyabileceğinin açıklanması da heyecan verici detaylar arasında. Konseptin motor kısmında ise iki adet ünitenin bir araya getirildiği bir reçete karşımıza çıkıyor. Standart olarak dört tekerlekten çekişi de getiren bu dizilimin ortaya çıkardığı değerler ise 470 beygir güç ve 800 Nm tork şeklinde. Audi cephesi bu dinamiklerde A6 e-tron’un 0’dan 100’e hızlanmasını 4 saniyenin altında tamamlayabildiğini ifade ediyor. Şimdilik zirve dinamikler üzerine şekillenen bu rakamlar, seri üretim versiyon için planlanan tek elektrik motorunu barındıran giriş seviyesi versiyon için elbette farklılık gösterecek.
e-tron GT