Elektrikli satışlarında hissedilir artış yakalan Audi, BMW ve Mercedes üçlüsünün kendi içindeki rekabette 2021 yılı sıralaması değişmedi.
2021 yılında yakaladığı çıkışla premium markalar arasında Mercedes’i geride bırakarak global liderliği ele alan BMW, dikkatleri üzerine çekmişti. Son birkaç yılda pazarda baş gösteren krizlere rağmen kullanıcılara erişme konusunda ciddi çaba sarfeden devlerin önemli kesimi 2022’de toparlanma mesajları verdi. Yeni yıla geçişle birlikte resmi olarak paylaşılan satış rakamlarına baktığımızda bir önceki yıla göre gerilemeler karşımızda duruyor. Audi, BMW ve Mercedes arasındaki ezeli rekabette ise 2021 yılı sıralamasının 2022’de de devam ettiğini söyleyebiliyoruz. 2022’de toplamda 2.100.692 adet araç satan BMW, yine ilk sırayı yakalamayı başardı. Bir önceki yıla göre yüzde 5,1 gibi hissedilir düşüş yaşayan marka, Mercedes’e oranla çok daha yüksek kayıp bildirdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi, BMW ve Mercedes için 2022 yılı rakamları
BMW’nin küresel çapta yakaladığı 2.1000.692 adetlik satış rakamını takip eden Mercedes cephesi ise 2022 yılında 2.043.900 adetlik satış bildirdi. 2021 yılına göre yüzde 1’lik gerileme anlamına gelen bu rakam, özellikle yılın son aylarında iyileşen tedarik zincirine de dikkat çekiyor. Kısa süre önce rakamlarını paylaşan Audi’ye baktığımızda ise küresel bazda 1.614.231 adetlik satış yakaladığını görüyoruz. Audi de tıpkı BMW’de olduğu gibi bir önceki yıla göre yüzde 3,9 gibi hissedilir düşüşle dikkat çekiyor. Markanın 2022 performansında belkide ekstra dikkat çeken ise elektrikli otomobil satışlarındaki sıçrama. 2021’e göre yüzde 42,8 daha fazla olmak üzere 118.196 adet elektrikli model satan Audi, oluşturduğu e-tron ürün gamıyla geleceğe daha iddialı bakıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
BMW cephesinde de grup olarak elektrikli otomobil satışlarında radikal bir artış söz konusu. MINI gibi diğer alt markaların da dahil olmasıyla birlikte küresel bazda 2,4 milyon adede yakın araç satışı duyuran BMW’de elektrikli araçların payı ise 215.755 adet olarak verildi. Grup içerisinde yer alan MINI’nin en çok satan aracının elektrikli versiyon olması da hikayede kesinlikle kayda değer noktalar arasında. MINI, geçtiğimiz yıl tanıttığı Aceman konseptini 2025 yılına kadar seri üretime taşıyarak ilk elektrikli crossover modelini de pazara sunmak istiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes-Benz cephesinde ise elektrikli otomobil satışları 2021’e göre yüzde 124 artarak 117.800 adet olarak kayıtlara geçti. Bu tarafta en dikkat çeken performans amiral gemilerinde. Maybach, G-Serisi ve AMG modelleri 2022’nin son çeyreğinde hissedilir oranda yükselen taleple öne çıkıyor. S-Serisi küresel çapta 90.000 adetlik teslimat rakamıyla bir önceki yıl rakamlarını yüzde 5 oranında yukarı taşımış durumda. Elektrik tarafındaki amiral gemisi olan EQS içinse aynı dönemde 19.200 adetlik satış verisi paylaşıldı. Özellikle 2022’nin son çeyreği her iki model için de rekor niteliği taşıyor. Rolls-Royce ve Bentley gibi ultra lüks markaların da rekor satış yakaladığı 2022’de, otomobillerin yatırım aracı olarak görülme trendinin devamlılığını da deneyimlediğimizi söyleyebiliriz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İlgili Video
Hyundai Ioniq 6 iddialı tasarımıyla geliyor