Elektrikli satışlarında hissedilir artış yakalan Audi, BMW ve Mercedes üçlüsünün kendi içindeki rekabette 2021 yılı sıralaması değişmedi.
2021 yılında yakaladığı çıkışla premium markalar arasında Mercedes’i geride bırakarak global liderliği ele alan BMW, dikkatleri üzerine çekmişti. Son birkaç yılda pazarda baş gösteren krizlere rağmen kullanıcılara erişme konusunda ciddi çaba sarfeden devlerin önemli kesimi 2022’de toparlanma mesajları verdi. Yeni yıla geçişle birlikte resmi olarak paylaşılan satış rakamlarına baktığımızda bir önceki yıla göre gerilemeler karşımızda duruyor. Audi, BMW ve Mercedes arasındaki ezeli rekabette ise 2021 yılı sıralamasının 2022’de de devam ettiğini söyleyebiliyoruz. 2022’de toplamda 2.100.692 adet araç satan BMW, yine ilk sırayı yakalamayı başardı. Bir önceki yıla göre yüzde 5,1 gibi hissedilir düşüş yaşayan marka, Mercedes’e oranla çok daha yüksek kayıp bildirdi.
BMW’nin küresel çapta yakaladığı 2.1000.692 adetlik satış rakamını takip eden Mercedes cephesi ise 2022 yılında 2.043.900 adetlik satış bildirdi. 2021 yılına göre yüzde 1’lik gerileme anlamına gelen bu rakam, özellikle yılın son aylarında iyileşen tedarik zincirine de dikkat çekiyor. Kısa süre önce rakamlarını paylaşan Audi’ye baktığımızda ise küresel bazda 1.614.231 adetlik satış yakaladığını görüyoruz. Audi de tıpkı BMW’de olduğu gibi bir önceki yıla göre yüzde 3,9 gibi hissedilir düşüşle dikkat çekiyor. Markanın 2022 performansında belkide ekstra dikkat çeken ise elektrikli otomobil satışlarındaki sıçrama. 2021’e göre yüzde 42,8 daha fazla olmak üzere 118.196 adet elektrikli model satan Audi, oluşturduğu e-tron ürün gamıyla geleceğe daha iddialı bakıyor.
İlgili Video
Hyundai Ioniq 6 iddialı tasarımıyla geliyor