Almanya merkezli dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Audi, bugün Çin pazarıyla alakalı gündeme gelen ilginç bir haberle ses getirdi.
Çıkan yeni haberlere göre Audi, büyük önem verdiği Çin pazarında yukarıda gördüğünüz ikonik logosunu taşımayan araçlar satmaya hazırlanıyor. Efsane logoyu taşımayan araçların Çin pazarı için doğrudan Çin’de üretilen modeller olacağı söyleniyor, firmanın bu araçlar için Çinli “SAIC” ile ortaklık kurduğu biliniyor. Marka imajını bir aşamaya kadar geriye iterek Çin’de daha fazla satış hedefliyor gibi görünen Alman devi, gerçekten şaşırtan bir plan içerisinde bulunuyor. Audi bundan önce içten yanmalı otomobil gelişmesiyle gündemimize gelmişti. Otomobil üreticileri belirledikleri iddialı elektrikli araç hedeflerinden son dönemde birer birer geri adım atıyor. Büyük üreticiler değişen pazar şartları nedeniyle tamamen elektrikli araçlara geçişi erteliyor. Bu konuda gündeme gelen son isim ise Alman devlerinden Audi oldu. Şirket ürünü gamını “esnek” tutmak istediğini belirtiyor; burada hem elektrikli hem de içten yanmalı motora sahip araçların bir arada sunulacağına işaret ediliyor. Daha önce 2033 itibarıyla sadece elektrikli otomobil satan bir marka halini alacağını belirten Audi, bu planı son aşamada ertelemişe benziyor.
Bu konuda Audi’den önce ses getiren Mercedes-Benz olmuştu. Audi gibi Mercedes-Benz de elektrikli otomobil pazarında uzun zamandır yer alıyor ancak sadece elektrikli otomobil üreten bir firma olmak istemiyor. Tüketicilere hem içten yanmalı motora sahip araçlar hem de elektrikli modeller sunmak isteyen şirket, bu doğrultuda içten yanmalı motor yatırımlarını yeniden ciddi seviyede artırdıklarını aktarıyor. 2030 yılında dahi içten yanmalı motora sahip araçlar satmaya devam edecek dev üretici, şu anda birçok rakibi gibi odağını elektrik desteğine sahip benzinli araçlara veriyor. Şu anda en büyük talebin hibrit sistemlere olduğunu iyi bilen şirket, buna karşın tamamen elektrikli araçlarını rekabetçi tutmak istiyor. Mercedes’in sadece binek otomobil bölümü için bu yıl 14 milyar euro harcayacağı belirtiliyor.
Benzer konularda daha önce büyük rakip BMW gündeme gelmişti. BMW, elektrikli otomobil pazarına birçok rakibinden daha önce giriş yaptı. Şu anda çok sayıda elektrikli otomobil modeli satan firma, içten yanmalı motora sahip araç satışına da devam ediyor. Peki bu ne kadar daha devam edecek? Şirket tamamen elektrikli geleceği tam olarak ne zaman benimseyecek? Yapılan açıklamaya göre henüz değil. Çünkü büyük üretici elektrikli ve içten yanmalı araçları uzun yıllar birlikte sunacak. Peki bu tam olarak nasıl ekonomik olarak sürdürülebilir olacak? Üst düzey BMW yetkilisi, Bernd Körber tarafından yapılan açıklamaya göre şirket, benzinli, elektrikli ve hibrit araçları tek bir üretim hattından çıkarabiliyor. Tüm güç aktarma organlarını tek bir hat üzerinde üretmek, şirkete ekonomik fayda yanında değişen müşteri taleplerine hızlı bir şekilde yanıt verme gücü veriyor.