reklamı kapat

POPÜLER

Audi

Audi, “Coupe” ve “Cabrio” macerasına son noktayı koydu

Almanya merkezli en büyük otomobil üreticilerinden olan Audi, “Coupe” ve “Cabrio” macerasına son noktayı koydu.

Yapılan resmi açıklamaya göre Audi’den yeni bir “Coupe (iki kaplılı)” ve “Cabrio (üstü açık)” otomobil modeli gelmeyecek. Geçtiğimiz aylarda “TT” ve “RS8” serilerini emekliye ayıran marka, son dönemde gerçekten büyük kararlar alıyor. Bu kararlar elbette her zaman iyi karşılanmıyor. Firma rakipleri gibi küresel satış sayılarına bakarak ürün gamında geleceğe yönelik ayarlamalar gerçekleştiriyor. Audi bugün önemli başka bir duyuruyla da dikkat çekmişti. Dün yeni A5 ve S5’i görücüye çıkaran firma, bu araçlarında gerçek egzozlara yer verdi. Bunun üstüne bir açıklama yapan şirketin sözcüsü, bundan sonra pazara sunulacak tüm PPC (Premium Platform Combustion) temelli içten yanmalı motora sahip araçlarında gerçek egzozlara yer vereceklerini söyledi. Son yıllarda tamponlara yerleştirilen sahte egzozlar (gerçek egzoz çıkışları tamponun altına gizleniyor) sürücülerden genel olarak iyi geri dönüşler almıyordu. Buradaki eleştirileri dinleyerek sevindirici bir karar alan firma, içten yanmalı tarafta geleneksel çizgiden bir süre daha kopmayacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni Audi A5 ve S5 üzerinden geçmek adına “Avant” ve “Sedan” olmak üzere iki farklı gövde tipine sahip. Teknik olarak baktığımız zaman yeni A5 için farklı motor seçenekleri sunuluyor. 2.0 litrelik dört silindirli turbo benzinli motorun 148 beygir ve 201 beygir güç sunan iki farklı versiyonu bulunuyor. 148 beygirlik model gücü ön lastiklere, 201 beygirlik model ise eğer istenirse dört lastiğe birden aktarıyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman ile donatılan araçlar için aynı zamanda dizel motor seçeneği de sunuluyor. 2.0 litrelik turbo dizel motor 201 beygir güç sunuyor. S tronic çift kavramalı şanzıman üzerine kurulan performans odaklı Audi S5 ise gücünü 3.0 litrelik bir V6 üniteden alıyor.

Bu motor ile sürücüye 362 beygir gücün kontrolü bırakılıyor. Yeni modellerde elektrikli destekli hafif hibrit teknolojisini kullanan Audi, yeni güç aktarım jeneratörü (PTG) aracılığıyla aktarma organlarına 24 beygirlik ekstra destek çıkabiliyor ve rejeneratif frenleme yoluyla yerleşik bataryaya enerji aktarabiliyor. Kokpitine eğer istenirse üç farklı ekran (öndeki yolcuya yönelik 10,9 inç boyutundaki ekran opsiyonel) yerleştirilebilen yeni A5 ile S5, “Audi Assistant” dijital asistan üzerinden ChatGPT erişimini de sunuyor.

Audi haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli