Audi e-tron ailesinde performansa giriş; RS departmanının çalışmalarından ilk detaylar
Elektrikli otomobil yarışına erken giren isimlerden birisi olan Audi e-tron ailesi, RS rozetiyle birlikte performans beklentilerini de yukarı çekecek.
Elektrikli otomobil oluşumunu kendi içerisinde yarattığı e-tron çatısı altında yürüten Audi, bunun ilk adımını SUV modeliyle gerçekleştirdi. 2019 yılında adımını hızlı atanlardan birisi olan markanın bu alanda erken bir kullanıcı kitlesi elde etme isteği de aşikar. Yeni yılla birlikte Volkswagen grubunun içerisindeki her marka gibi bu alanda tam gaz yola devam edecek olan şirketin RS departmanı da partiye katılmaya hazırlanıyor. Dış kaynaklarda da kendisine yer bulan ilk detaylara baktığımızda Audi’nin bulandaki ilk denemesi Porsche Taycan sınıfında olacak. Audi E-tron GT merkezli olarak gelişmesini beklediğimiz çalışmayla birlikte diğer isimler için de süreç hızlı ilerleyecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi e-tron ailesinin geleceği
E-tron GT’nin yanında SUV modeli Sportback’in de kartlar arasında karşımıza çıktığı RS dokunuşunun uzun süredir beklenen bir üyeye de sahne olacağını söyleyebiliriz. Üretim sürecinin bitişiyle ilgili sürekli gelişmelerin yaşandığı Audi R8’in tamamen elektrikli bir dönüşüme maruz kalarak yola devam etmesi bekleniyor. E-tron GT konseptinde, 582 beygir ve yaklaşık 813 Nm tork değerleri sunabilen çift elektrik motoru mimarisinin bu noktada beklentileri konumlandırmak adına güzel bir referans olacağını söyleyebiliriz. Los Angeles Otomobil Fuarı kapsamında seri üretim versiyonuyla karşımızda olacak olan modelin Taycan ile altyapı kardeşi olacağı da atlanmamalı. 2021 yılı içinse daha büyük bir e-tron SUV modelini karşımızda göreceğimizi söylemek mümkün. RS’in de işin içerisine girmesiyle birikte rekabetin üst noktalarda da vites artırması kaçınılmaz.
İlgili video
Audi RS Q3