Almanya merkezli köklü otomobil üreticilerinden Audi, resmi açıklamaya göre eski isimlendirme sistemine geri dönüyor.
Audi, 2023’te içten yanmalı motora sahip araçlarını elektrikli araçlarından isimsel olarak ayrıştırmak için yeni bir isimlendirme sistemi duyurmuştu. Geçilen bu yeni isimlendirme şemasından memnun kalmayan şirket, bu yüzden eski sisteme geri döneceğini duyurdu. Buna göre rakamlar yine güç aktarma organlarının türüne değil aracın boyutuna atıfta bulunacak. Yeni dönemde benzinli araçlar için TFSI, plug-in hibritler için TFSIe, dizeller için TDI ve elektrikli araçlar içinse e-Tron takıları kullanılacak. Sedan, Avant ve Sportback isimlerini kullanmayı da sürdürecek şirket, bu sayede birçok kafa karışıklığını önlemiş olacak.
Audi en son Q6 e-tron Offroad konsepti ile dikkat çekmişti. Konsept araç hakkında Audi Türkiye şunları aktarmıştı: “Audi “Vorsprung durch Technik” mottosunda, elektrikli modelleri için yeni bir referans noktası belirledi: Audi Q6 e-tron offroad konsept. Konsept modelin temeli Premium Platform Electric (PPE) üzerine inşa edilen ilk seri üretim model olan Audi Q6 e-tron’a dayanıyor. Bilindiği üzere Audi Q6 model serisi sadece etkileyici sürüş ve şarj performansıyla öne çıkmakla kalmıyor, aynı zamanda menzil ve verimlilikte de standartları belirliyor. Yeni tanıtılan Q6, off-road segmentinde yer alması planlanan modele ilişkin ipuçları da sunuyor. 160 mm (6,3 inç) artırılmış yerden yükseklik ve 250 mm (9,8 inç) daha geniş iz açıklığı, aracın etkileyici görünümüne katkı sağlıyor.
Q6 e-tron offroad konsepti, quattro’yu yeniden yorumlayan yeni bir versiyon. Model, tamamen Audi’nin elektrikli araç platformunun sahip olduğu potansiyeli göstermesi ve markanın gelecek planlarına şekil vermesi açısından da önemli. Geleneksel portal akslar tekerleklerde torku yüzde 20 ila yüzde 30 oranında artırabilirken, Audi’nin yeni tasarımı bu değeri yüzde 50’ye çıkarıyor. Bu yenilik, aracın maksimum hızını 175 km/s ile sınırlasa da – bir off-road aracı için yeterli bir hız – 45 dereceye kadar olan eğimleri tırmanmasını sağlıyor.
Audi, Q6 için ilk adımını da nasıl son derece duygusal bir elektrikli araç yaratabiliriz sorusuyla attı. Model, sıfırdan geliştirilen ve ön ve arka akslardaki porya tertibatlarına entegre edilen dört portal aksa sahip. Bu nedenle süspansiyon bağlantılarında kısmi değişiklikler yapıldı. Portal akslar tüm tekerleklerdeki toplam torku (10 saniyelik tepe noktası) 13.400 Nm’ye çıkararak toplamda 4.400 Nm’lik bir artış sağlıyor. Böylece Vorsprung durch Technik’i hem yolda hem de yol dışında deneyimlemek mümkün. Q6 e-tron offroad konsepti, 1 Şubat günü Avusturya Zell Am See Havaalanı’nda düzenlenecek F.A.T. Ice Race etkinliğinde ve Audi Sport’un sosyal medya hesaplarından takip edilebilir.”