Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Audi, eskiyen tamamen elektrikli e-tron pilleri için farklı planlar yapıyor.
Tamamen elektrikli otomobil modellerinin pilleri sonsuza kadar çalışmıyor. Bu pillerin bir ömrü bulunuyor ve bir süre sonra değiştirilmeleri gerekiyor. Bu süre çok kısa değil ancak günün birinde hemen her elektrikli aracın ilk günkü performansına dönmesi için yeni bir pile ihtiyacı olacak. Peki burada çıkarılan eski piller ne olacak? Bu konuda birçok firma farklı düşünceler içerisinde. Örneğin Nunam ile ortaklık kuran Audi, eski e-tron pillerini daha basit elektrikli araçlarda değerlendirmek istiyor. Eski piller yüksek performanslı araçlara yeterince güç ya da menzil sağlayamıyor ancak yukarıdaki gibi araçlar için halen fazlasıyla yeterli durumda. Bu tarz şehir içerisinde kısa mesafeli yolcu taşıma odaklı elektrikli araçlar, eski piller için harika bir değerlendirme yöntemi olarak görünüyor.
Audi ve Nunam, bu ortaklık kurdukları proje için 2023’ün başında pilot bir proje başlatmak istiyor. Yukarıdaki aracı şimdilik bir örnek gösterim olarak hazırlayan ikili, 2023’te buna benzer yapıdaki araçları ticari hale getirerek satışa sunabilir ve eski e-tron pilleri ile her gün binlerce insanı gitmek istediği yere götürebilir ya da çevreyi kirletmeden sessiz şekilde gezdirebilir.
Bu konuda kendi çözümünü bulan firmalardan birisi de BMW. 2017 yılında BMW i3‘ün bataryaları sekiz yıllık bir şarj / deşarj süreci sonucunda yüzde 30’luk güç kaybı yaşıyor diyen BMW, bu ilk günkü kadar güçlü olmayan bataryaları değiştiriyor, değiştirdiği bataryaları ise çöpe atmıyor.
İlerleyen yıllarda sayıları milyonları bulacak eski bataryaları değerlendirmek için özel bir tesis kuran otomotiv devi, çevreye karşı çok önemli bir adım atmıştı. Bu tesisi araçların üretildiği Leipzig fabrikasında kuran şirket, kullanılmış batarya mezarlığında enerji depolamaya devam ediyor. Araçtan çıkma bataryaları birbirine bağlayarak dev bir enerji deposu kuran şirket, temiz enerji kaynaklarından gelen bu enerji ile fabrikasına güç verebiliyor.