reklamı kapat

POPÜLER

Audi

Audi, “MHEV plus” teknolojisi hakkında detaylar paylaştı

Almanya merkezli en büyük otomobil üreticilerinden Audi, “MHEV plus” teknolojisi hakkında detaylar paylaştı.

Bu konuda Audi’den yapılan açıklama şöyle oldu: “Audi, Premium Platform Combustion (PPC) üzerine inşa edilen yeni A5 ve Q5 serileriyle, MHEV plus teknolojisine sahip ilk içten yanmalı motorlarını tanıtmıştı. 48 volt mild hibrit sistem, içten yanmalı motoru destekliyor, karbon emisyonlarını azaltıyor ve aynı zamanda performans ve çevikliği artırıyor. Tamamen devreye giren veya ayrılabilen PTG (entegre güç elektroniği) ve kısmen elektrikli sürüşü mümkün kılan bir elektrik motoruna sahip. Bu sayede yakıt tüketimi azalıyor ve çok daha pürüzsüz bir sürüş deneyimi sunuluyor. Audi AG Teknik Geliştirme Yönetim Kurulu Üyesi Geoffrey Bouquot, “Yeni MHEV plus teknolojisiyle, müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış Premium Platform Combustion’a dayalı yeni içten yanmalı motorlu araçlarımızda elektrifikasyonu ileriye taşıyoruz” dedi. Geoffrey Bouquot, “Bu, tamamen elektrikli modeller, plug-in hibritler ve verimli içten yanmalı motorlara sahip araçlardan oluşan ürün portföyümüzü güçlendirecek” diye konuştu.

MHEV plus, kısmen elektrikli sürüş, elektrikli güç artırma, verimlilik artışı ve konfor gibi cazip işlevler sunuyor. Yeni Audi A5 ve Q5’teki mild hibrit sistem üç ana bileşenden oluşuyor: entegre güç elektroniği ve senkron motor (PSM) ile kompakt bir şekilde tasarlanmış yeni güç aktarma organı jeneratörü (PTG), 48 voltluk bir batarya ile mükemmel uyum içinde çalışıyor.

48 voltluk sistemin bileşenleri, optimum çalışma koşullarına ulaşmak için sıvı soğutmalı olarak tasarlandı. MHEV plus sisteminin mimarisi, Premium Platform Combustion’a (PPC) dayalı ön ve quattro aktarma organlarına sahip çeşitli modellere entegre edilebiliyor. Yeni MHEV plus teknolojisi, tamamen elektrikli çalışmayı mümkün kılıyor ve ayrıca yanmalı motoru da destekleyebiliyor. Sistem böylece performansı ve çevikliği artırırken yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını da azaltıyor.

Örneğin, A5 2.0 TDI (150 kW quattro) (ortalamada yakıt tüketimi l/100 km: 5.7–4.8; ortalama CO2 emisyonları g/km: 150–125; CO2 sınıfı: E–D) modelinde, kilometre başına 10 g/km veya 0.38 l/100 km kadar tasarruf sağlanabilir, ve 3.0 TFSI V6 motorlu S5 (270 kW quattro) (yakıt tüketimi ortalama l/100 km: 8.0–7.4; ortalama CO2 emisyonları g/km: 182–169; CO2 sınıfı: G–F) modelinde ise, kilometre başına 17 g/km veya 0.74 l/100 km kadar (WLTP’ye göre) tasarruf sağlanması mümkün.

Bir diğer önemli avantaj ise MHEV plus sisteminin performansı ve sürüş konforunu artırması. Yeni MHEV plus sistemindeki kompakt fakat güçlü elektrikli tahrik modülü olan güç aktarma jeneratörü (PTG), bu iyileştirmede kilit rol oynuyor. Bu bileşen, Audi’nin daha önce sunduğu ve yalnızca kayışlı alternatör marş motoruyla çalışan MHEV teknolojisinden farklı. PTG, entegre güç elektroniğiyle birlikte şanzımanın çıkış mili üzerine doğrudan monte edilen kompakt bir ünitede yer alıyor ve sürüşe 18 kW (24 PS) elektrik gücüne kadar katkıda bulunabiliyor. Modül, araç çalıştırıldığında zaten tahrik torku olarak kullanılabilen, şanzıman çıkışında maksimum 230 Nm tork sağlama kapasitesine sahip.

 Audi, MHEV plus teknolojisini, müşterilerin gelecekteki beklentilerini göz önünde bulundurarak geliştirdi. Geleneksel güç aktarma organları, ilk nesil Start/Stop veya Mild Hibrit sistemlerinde dur-kalk sırasında motorun durdurulması, yelkenleme (coasting), motorun “kapalı” olduğu serbest sürüş, 12V ve 48V rejenerasyon gibi verimlilik artırıcı unsurları zaten kullanılmaktaydı. Yeni teknolojiyle artan elektrifikasyon derecesinin temel avantajları arasında Start/Stop sisteminin konforunun artırılması, emisyonsuz süzülme, rejenerasyon, elektrikli sürüş modları (örneğin elektrikli park etme ve manevra), ve içten yanmalı motorun elektrik desteğiyle performansının artırılması yer alıyor.

Bu teknoloji, aracın tamamen elektrik gücüyle gitmesine olanak tanırken, içten yanmalı motorun daha uzun süre kapalı kalmasını sağlar. Örneğin, şehir içinde yavaş sürüşlerde, şehirlerarası yollarda trafik yavaşladığında veya bir sonraki şehre yaklaşırken bu özellik devreye girebiliyor. Ayrıca, aracın başlangıç tepkisi önemli ölçüde iyileştirilmiş ve daha doğal bir hale getirilmiştir.”

Audi MHEV plus teknolojisi yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X