Audi önümüzdeki yıl A1 ve Q2’yi emekliye ayıracak

19 Mart 2025 14:57

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Audi, bugün yapılan açıklamaya göre önümüzdeki yıl A1 ve Q2 modellerini üretimden kaldıracak.

Bugün 2032 yılından sonra da içten yanmalı motorlu araçlar üretmeye devam edeceği açıklanan Audi, A1 ve Q2’den boşalan yeri yeni bir giriş seviyesi elektrikli araçla dolduracak. Dev üretici dün de 2029’un sonuna kadar Almanya merkezli olarak 7.500 kişiyi işten çıkaracak olmasıyla ses getirmişti. Birçok rakibi ve çatı şirketi Volkswagen Grubu gibi maliyetleri azaltmak adına yeniden yapılanmaya giden Audi, yıllara yayılacak yeni işten çıkarma kararı hakkında, “Ekonomik koşullar giderek zorlaşıyor; rekabetin oluşturduğu baskı ve siyasi belirsizlikler, şirketi büyük zorluklarla karşı karşıya bırakıyor.” dedi. Reuters’e göre büyük üretici 2019’dan bu yana kademeli olarak 9.500 kişiyi işten çıkardı. Yeni işten çıkarmalar ve diğer maliyeti azaltma hamleleriyle yıllık 1 milyar eurodan fazla tasarruf sağlamayı hedefleyen şirket, buna rağmen yatırımları kesmeyecek. Son açıklamaya göre şirket yerel fabrikalara 8 milyar eurodan fazla yatırım yapacak.

Şirket bizim gündemimize daha önce bir R8 gelişmesiyle gündeme gelmişti. Geçtiğimiz yılın başında efsanevi süper otomobillerden Audi R8 emekliye ayrıldı. Aracın üretiminin ilk aşamada 2023’ün sonunda biteceği belirtilmiş ancak 2024’ün mart ayına kadar uzatılmıştı. 2023 yılında toplam 1.591 adet satılan R8, 2008’de 5.016 adetlik satış rakamına ulaşarak rekor kırmış, sonraki yıllarda ise genellikle 3 binin, hatta 2 binin altına düşmüştü. Son iddialara göre efsane otomobil modeli, 2027’de geri dönebilir.

Yeni R8’in kalbine Lamborghini Temerario’da kullanılan çift turbo destekli hibrit V8 motoru yerleştirmek istediği söylenen Audi, ürün gamındaki en güçlü ve en hızlı araç olacak yeni R8 ile büyük ses getirebilir. Coupé ve cabriolet olmak üzere iki farklı versiyona sahip olması beklenen aracın, gündelik kullanıma Temerario’dan daha uygun olabileceği öngörülüyor. Almanya’da üretilmesi hedeflenen yeni R8’in “Performance” versiyonunda ise 1.000 beygirin üzerinde güç sunulabilir.

Monterey Car Week kapsamında tanıtılan Lamborghini Temerario, plug-in hybrid temel üzerine kuruluyor yani elektrik desteğiyle beraber geliyor. Gücünü 4.8 litrelik çift turbo destekli V8 üniteden alan araç, tam 10.000 devir çevirebiliyor ve sadece içten yanmalı motorla 789 beygir güç ve 730 Nm tork sunuyor. 907 beygirlik toplam güce ise araçta yer alan üç farklı elektrik motoruyla ulaşılıyor.

Bu elektrik motorlarından birisi V8 ile şanzıman sistemi arasında yer alıyor ve Lamborghini’nin açıklamasına göre turbo gecikmesini tamamen ortadan kaldırıyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,7 saniyede çıkabilen Temerario, 343 km/s rahatlıkla hızı görebiliyor. Sekiz vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman sistemiyle donatılan süper otomobil, kokpitine üç farklı ekran konumlandırıyor. Yaşam alanı diğer Lamborghini’ler gibi savaş uçaklarını akla getiren Temerario, yüksek güçle başa çıkabilecek seviyede frenler taşıyor. Temerario, hibrit sistem için konulan 3.8 kWh kapasitesindeki ufak bataryası ile tamamen elektrikli olarak sadece 4-5 km kadar yol yapabiliyor.

Audi haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

Paylaş