Audi Q4 e-tron, geri dönüşüm çalışmalarının yeni yüzü olacak
Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass ve Saint-Gobain Sekurit ile bir araya gelen Audi, kullanılamaz haldeki camları hayata döndürmek istiyor.
Üreticilerin elektrifikasyon dönüşümleriyle birlikte, sürece operasyonel faaliyetlerini de dahil etmesi çevre odaklı olumlu etkiyi bir katman daha yukarıya taşıyor. Özellikle geri dönüştürülebilir malzeme kullanımının bu tarafta çok daha fazla öne çıkacağı bir dönem bizi bekliyor. Sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirme yönünde çalışmalar gerçekleştiren Audi, bu kapsamda döngüsel ekonomi stratejisinin bir parçası olarak otomobil camlarının kapalı malzeme döngüsünde kullanılmasını sağlayacak yeni bir pilot projeyi hayata geçirdiğini duyurdu. Yeni otomobil camları üretmek için eski otomobil camlarının kullanılamıyor olmasından hareket eden Audi ve tedarikçi ekibi; Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass ve Saint-Gobain Sekurit, hasarlı otomobil camlarının geri dönüşümü için öncü bir çalışmayı hayata geçiriyor.
Audi dönüşüm projesinden öne çıkan aşamalar
Günümüz dinamiklerinde atık otomobil camlarının veya panoramik sunroofların büyük bir kısmı içecek şişelerine veya yalıtım malzemelerine dönüştürülüyor. Bu projeyle, hasarlı otomobil camlarının yeniden kullanıma dönüştürülmesi başarılırsa, hem yenilerinin üretiminde daha az enerji kullanılacak, hem de kuvars kumu gibi birincil malzemelere olan talebin azaltılması mümkün olacak. Projenin ilk ayağında tamiri mümkün olmayan camlar Reiling Glas Recycling’te önce küçük parçalara ayrılıyor ve işleniyor. Otomobil camlarının, çarpışma güvenliği gibi konularda en katı gereksinimleri karşılaması gerekliliğinden hareket eden şirket, hasarlı camı orijinal kalitesine geri dönüştürmek amacıyla modern ve güçlü ekipmanlar kullanıyor. Şirket, camdaki PVB (polivinil bütiral) plastik tabakalar, pencere kenarları, metaller, anten kabloları gibi cam olmayan tüm malzemeleri ayırıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Cam geri dönüşümü işlendikten ve olası tüm atık maddeler ayrıştırıldıktan sonraki adımda Saint-Gobain Glass, bu malzemeyi cam levhaya dönüştürüyor. Cam granül, kaynak ve rengin net bir şekilde doğrulanması için başlangıçta türüne göre ayrılıyor ve ardından özel kutularda muhafaza ediliyor. Malzeme, mümkün olan en saf, en homojen camı üretmek amacıyla camın temel bileşenleri olan kuvars kumu, sodyum karbonat ve tebeşirle karıştırılıyor. Plaka cam ilk önce her biri yaklaşık 3 x 6 metre olan dikdörtgenler halinde işleniyor. Daha sonra bu plakalar projenin üçüncü şirketi olan Saint-Gobain Sekurit, tarafından ek bir işlemle otomobil camı haline getiriliyor. Audi, pilot projesiyle önümüzdeki üç yıl içinde 30 bin tona kadar parçayı üretime geçirmeyi planlıyor.