Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass ve Saint-Gobain Sekurit ile bir araya gelen Audi, kullanılamaz haldeki camları hayata döndürmek istiyor.
Üreticilerin elektrifikasyon dönüşümleriyle birlikte, sürece operasyonel faaliyetlerini de dahil etmesi çevre odaklı olumlu etkiyi bir katman daha yukarıya taşıyor. Özellikle geri dönüştürülebilir malzeme kullanımının bu tarafta çok daha fazla öne çıkacağı bir dönem bizi bekliyor. Sürdürülebilir bir üretim gerçekleştirme yönünde çalışmalar gerçekleştiren Audi, bu kapsamda döngüsel ekonomi stratejisinin bir parçası olarak otomobil camlarının kapalı malzeme döngüsünde kullanılmasını sağlayacak yeni bir pilot projeyi hayata geçirdiğini duyurdu. Yeni otomobil camları üretmek için eski otomobil camlarının kullanılamıyor olmasından hareket eden Audi ve tedarikçi ekibi; Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass ve Saint-Gobain Sekurit, hasarlı otomobil camlarının geri dönüşümü için öncü bir çalışmayı hayata geçiriyor.
Günümüz dinamiklerinde atık otomobil camlarının veya panoramik sunroofların büyük bir kısmı içecek şişelerine veya yalıtım malzemelerine dönüştürülüyor. Bu projeyle, hasarlı otomobil camlarının yeniden kullanıma dönüştürülmesi başarılırsa, hem yenilerinin üretiminde daha az enerji kullanılacak, hem de kuvars kumu gibi birincil malzemelere olan talebin azaltılması mümkün olacak. Projenin ilk ayağında tamiri mümkün olmayan camlar Reiling Glas Recycling’te önce küçük parçalara ayrılıyor ve işleniyor. Otomobil camlarının, çarpışma güvenliği gibi konularda en katı gereksinimleri karşılaması gerekliliğinden hareket eden şirket, hasarlı camı orijinal kalitesine geri dönüştürmek amacıyla modern ve güçlü ekipmanlar kullanıyor. Şirket, camdaki PVB (polivinil bütiral) plastik tabakalar, pencere kenarları, metaller, anten kabloları gibi cam olmayan tüm malzemeleri ayırıyor.