Volkswagen ailesinin altyapısını taşıyacak olan Audi Q4 e-tron, bu sayede daha erişilebilir seviyede fiyatlara sahip olabilecek.
Audi’nin e-tron ve e-tron GT sonrası üçüncü elektrikli modeli olarak ürün gamına eklemeye hazırlandığı Q4 e-tron için artık son dönemeçlerde olduğumuz söylenebilir. Kısa süre önce seri üretimdeki teknik nitelikleriyle ilgili önemli detayları açıklanan modelin üretim süreci için başlama tuşuna basıldı. Volkswagen’in de elektrikli otomobillerini ürettiği Almanya’daki Zwickau tesislerinde bant macerası başlayan Q4 e-tron, platform kardeşi olduğu VW ID.4 ile aynı hattan inecek. VW grubunun tüm üyelerinde gördüğümüz karbon nötr olma çabaları kapsamında sürdürülebilirlik ilkesinin her aşamaya entegre edildiği bir üretim süreci içerisinde olacak modelin bataryası da ömrünü tamamladığı andan itibaren geri dönüşüme alınacak.
Q4 e-tron’u ailenin diğer üyelerinden ayıran en büyük özelliklerinin arasında platformu geliyor. Abisi e-tron’da gördüğümüz MLB EVO platformunun yerine burada Volkswagen modellerinden bildiğimiz MEB alacak. Bu da Q4 e-tron’un fiyat olarak daha ulaşılabilir olmasındaki önemli etmenler arasında. Bu nitelik Q4 e-tron’u MEB platformu üzerine üretilen ilk Audi modeli olarak tanımlayabilmemize de olanak tanıyor. Platform karmaşasını çözdükten sonra dilerseniz aracın yaklaşık 3 hafta önce paylaşılan ilk resmi verilerini hatırlayalım. Bu noktada ilk olarak ebetsal verilere göz gezdirebiliriz. Araç 4.590 milimetre uzunluk, 1.865 milimetre genişlik, 1.613 milimetre yükseklik ve 2.760 milimetre aks mesafesi değerleriyle geliyor. Bu veriler onu adının hak ettiği gibi onu Q3 ile Q5 arasında konumlandırmamıza olanak tanıyor. Bu ebatlar üzerinden kullanıcıları 520 litrelik bir bagaj hacminin beklediğini de belirtmeden geçmeyelim.
e-tron GT