2023 model yılıyla birlikte yeni bir isim kullanımını da getiren Audi Q8 e-tron, verimlilik odağındaki geliştirmelerle dikkat çekiyor.
Audi’nin e-tron rozeti altında sunduğu elektrikli ürün gamının ilk temsilcisi, aynı isim tercihiyle lanse edilen SUV ailesi olmuştu. Aradan geçen üç yıllık zaman dilimi içerisinde Sportback versiyonuyla da yollara çıkmaya başlayan ailede 2023 yılı için makyaj niteliğinde değişimlere gidildi. Batarya motor tarafında da iyileştirmeleri getiren bu dokunuşlar arasında en dikkat çeken ise isim tarafındaki değişim oldu. Artık Audi Q8 e-tron adıyla satışa sunulacak olan model, bir anlamda Q8’in de geleceğe taşınma hamlesi olarak görülebilir.
2023 Audi Q8 e-tron ile birlikte daha verimli batarya ve motor geliyor
Q8 e-tron ve Q8 e-tron Sportback olarak yola devam edecek model grubunun değişimlerine ilk olarak tasarım tarafında baktığımızda ön ızgaradaki değişim kolaylıkla fark ediliyor. Izgaranın merkeziyle birlikte gri fonda çizilen çerçeveleri de aracın karakterinde vurucu bir eleman olarak lanse edilebilir. Işıklandırma grubu ve tamponlarda da tüm bu güncellemeyi destekleyici dokunuşlar da es geçilmemiş. Dış tasarımda verimliliğe etki etmesi içinse yeni bir spoiler entegrasyonu dikkat çekiyor. Rüzgar yönetimini geliştiren bu değişim, aracın genel sürtünme katsayısında 0,2 cd’lik (0,26’dan 0,24’e) iyileşmeyi de beraberinde getiriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Motor tarafına geçtiğimizde ise standart paketlerde 50 ve 55 kodlu versiyonlarla yola devam edildiğini görüyoruz. Giriş seviyesindeki pakette yapılan iyileştirmelerle kullanıcıları 300 kW güç ve 664 Nm tork değerleri bekliyor olacak. Audi bu kombinasyonda 505 kilometreye kadar menzilim mümkün olduğunu belirtiyor. “55” rozetli bir üst versiyonda ise 300 kW güç ve 664 Nm tork sunulurken buradaki menzil ise 600 kilometreye kadar çıkabiliyor. Her iki versiyonda da maksimum sürat 200 km/s ile limitli.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ailenin zirvesinde ise üç elektrik motoruyla donatılan SQ8 e-tron olacak. Bu dinamiklerle birlikte de 370 kW ve 973 Nm tork gibi yüksek performans verileri söz konusu. Bu versiyonda 114 kWh kapasiteli (106 kWh net) bataya paketi ile 513 kilometreye kadar menzil değeri görmek mümkün olacak. 170 kW’a kadar hızlı şarj desteğinin sağlandığı büyük kapasiteli bataryada 31 dakikalık dolumla yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine gelinebildiğini görüyoruz. Audi bu senaryoda 420 kilometrelik sürüş koşulunun mümkün olduğunu ifade ediyor. Tüm bu rakamların mümkün kılınması için makyajla birlikte batarya hücrelerinde iyileştirmeye gidildiğini özellikle belirtelim. Audi, yeni paketle birlikte gelen geliştirilmiş yazılımsal yönetimle birlikte önceki versiyona göre enerji verimliliğinin yüzde 20 oranında iyileştirildiğinin altını çiziyor.
İlgili video
Togg fabrikasında üretim süreci