Audi R8 motoruna sahip İtalya’nın en yeni süper otomobili: Italdesign Automobili Speciali

22 Şubat 2017 22:00

Yarım asırlık bir tasarım kimliği bulunan Italdesign ilk otomobiliyle Cenevre’de olmanın heyecanını yaşayacak.

İtalyan otomobil tarihini araştırdığımızda karşımıza doğrudan veya dolaylı olarak birçok önemli aktör çıkacak. Ferrari, Lamborghini ve Alfa Romeo gibi ekol modellerle birlikte genellikle performans ve tasarım kriterleriyle akıllarımızda yer edinen İtalyan otomobillerinin tasarım ayağındaki şöhreti, arka plandaki tasarım şirketlerinden geliyor. Bertone ve Pininfarina gibi efsanelerin ortaya koyduğu modeller, otomobil kültüründe zaman ne olursa olsun özel olarak nitelendirilir. Bu tasarım şirketlerinden bir tanesi de 1968 yılında Giorgetto Giugiaro ve Aldo Mantovani tarafından kurulan ve Italdesign olarak bilinen Giugiaro.

49 yıllık bir geçmişi arkasında bırakan şirketin bu zaman zarfı içerisindeki çalışmalarına baktığımız zaman; Alfa Romeo 159 ve Brera, DeLorean DMC-12, FIAT Palio, Lotus Esprit, Maserati MC12 ve Quattroporte, Volkswagen Golf (1974) ve Passat (1973) ve SEAT Ibiza gibi örnek sayısını kolaylıkla artırabileceğimiz birçok konsept ve üretime geçmiş modellerde imzası olduğunu görüyoruz. Günümüze kadar projelerine sadece tasarım ayağında devam eden Italdesign, önümüzdeki ay kapılarını açacak olan Cenevre Otomobil Fuarı‘yla birlikte kendi markası altında ürettiği ilk süper otomobille karşımıza çıkmaya hazırlanıyor.

Yarım asırlık geçmişini sadece tasarım felsefesine adamış bir firmanın kendi adıyla üreteceği bir süper otomobili düşündüğümüzde haliyle beklentilerimiz biraz yükseliyor. Geçtiğimiz hafta içerisinde beklentileri artıracak dedikoduların yayılmaya başladığı modelle ilgili meraklılarını fazla bekletmeyen Italdesign ekibi, Automobili Speciali adını verdiği otomobilinin ilk tasarım ve teknik detaylarını paylaştı.


Karbon fiberden yapılmış bir gövdeye ve alüminyumdan yapılmış bir şasiye sahip olan otomobilin toplam ağırlık değeri resmi olarak açıklanmasa da üzerinde bulunan gövde ve motor kombinasyonu düşünüldüğünde 1.560 ile 1.575 kilogram aralığında bir değerle birlikte gelmesinin beklendiğini söyleyebiliriz. 2015 yılında Volkswagen grubu tarafından satın alınan marka bu ortaklığın meyvelerini de iyi kullanmayı başarmış. Modelde Audi R8‘de kullanılan 5.2 litrelik on silindirli motor görev yapıyor. Dört tekerlekten çekiş altyapısı da Quattro tarafından geliştirilen model 0’dan 100’e 3.2 saniye erişebiliyor. Aracın maksimum sürat değeriyse saatte 330 kilometre. Toplamda sadece 5 adet üretileceği açıklanan süper otomobiliyle ilk kez kendi markaları altında bir modelle organizasyona katılacak olan Italdesign ekibi Cenevre’de bunun keyfini yaşamak için gün sayıyor.

Paylaş