Audi RS 3 Performance Edition, 300 km/s hız limitiyle ortalığı karıştırmaya geldi

19 Ekim 2022 12:32

Tüm zamanların zirvesine yerleşen Audi RS 3 Performance Edition, son dönemlerde gördüğümüz en ateşli kompakt araçlar arasında.

Elektrifikasyon odaklı gelişmelerin hakim olduğu son birkaç günün gündemine tatlı bir performans arazı verme şansına Audi RS 3 Performance Edition ile erişiyoruz. Markanın kompakt sınıftaki performans ailesi, yeni RS 3 Performance Edition ile yeni bir seviyeye ulaşıyor. Sadece 300 adet üretilecek Performance Edition versiyonları hem teknik hem de görsel olarak serinin zirvesinde yer alıyor. Önceki tüm serilerinden daha güçlü ve daha hızlı olan RS 3 Performance Edition, RS Dynamics Package plus ile sınıfında 300 km/s maksimum hıza ulaşan ilk araç olarak da tarihe geçecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Audi RS 3 Performance Edition teknik özellikleri

Modelin kaputunun altında diğer versiyonlardan da tanıdığımız 2,5 litrelik turbo beş silindir makine yola devam ediyor. Burada yapılan “gıdıklama” ile tork değerinde herhangi bir değişim yapılmazken, beygir tarafında ise ufak iyileşme söz konusu. Paylaşılan detaylı verilere baktığımızda motorun 407 PS güç ve 500 Nm’lik bir tork sunduğunu görüyoruz. Güç, 7 vitesli S tronic çift kavramalı şanzıman tarafından iletiliyor. Performance Edition 0’dan 100 km/s hıza 3,8 saniyede çıkabiliyor. Araçta egzoz sistemi de yeni bir seviyede. Modifiye edilmiş parlak siyah, oval egzoz kaplamalara sahip standart RS spor egzoz dışarıya, değişken egzoz kanatçık kontrolüyle sağlanan sportif ve sağlam bir ses veriyor. Audi drive select’in Dynamic, RS Performance ve RS Torque Rear modlarında, egzoz kanatları araç hareketsizken daha da açılıyor ve bu sayede ses her durumda etkilemeye devam ediyor.

Performance Edition’da uyarlanabilir amortisör kontrollü RS spor süspansiyonların da geliştirildiğini görüyoruz. Sistem her bir amortisörü yol koşullarına, sürüş durumuna ve Audi drive select’te seçilen moda göre sürekli ve ayrı ayrı ayarlıyor. Önceki nesil RS 3’e göre basınç ve geri tepme sönümlemesi artırılarak, amortisörün şasiden geçen kuvvetin daha fazlasını alması da sağlanmış. Yine araçta standart olarak gelen RS Tork Ayırıcı, stabiliteyi ve çevikliği artırarak, dinamik sürüş sırasında arkadan savrulmayı azaltıyor. Sürüş gücünün maksimum yüzde 50’si arka aksa yönlendiriliyor; RS Torque Rear modunda, geriye doğru sürüş torkunun tamamı, virajın dışındaki tekerleğe aralıklı olarak iletiliyor.


Aracın görsel detayları da özel yerlerine vurgu içeriyor. RS 3 Performance Edition açıldığında, 15 LED segmentinden oluşan dijital gündüz sürüş farı, yolcu tarafında sınırlı üretimi simgelemek amacıyla “damalı bayrak” ve sürücü tarafında maksimum hızı ifade eden “3-0-0” gösteriyor. Kapatıldığında, ana farın altındaki piksel alanında “3-0-0” yerine “RS-3” yazısı beliriyor. Sürüş sırasında damalı bayrak, gündüz yanan bir ışık olarak her iki tarafta da yanıyor. Diğer bir ayırt edici özellik ise ön kapılardaki giriş LED’idir: otomobilin yanındaki zemine “RS Performance” yazısını yansıtıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Özel model, ayrıcalığını iç mekanda da gösteriyor. RS 3’te ilk kez, standart donanım olarak sunulan koltuklar, dinamik viraj alma sırasında yanal destek sağlıyor. Koltuklar kontrast oluşturan mavi petek dikişlere sahip. Özel modelde, 10.1 inç dokunmatik ekrandaki arka plan görüntüsü karbon görünümlü ve karakteristik 2.5 TFSI 1-2-4-5-3 ateşleme sırasını gösteriyor. RS monitörü ayrıca soğutma suyu sıcaklığı, motor ve şanzıman yağı, g-kuvvetleri ve lastik basınçlarının görüntülerini de içeriyor. Aynı zamanda, Audi sanal kokpit plus tur süreleri, g-kuvvetleri ve 0-100 km/s, 0-200 km/s hızlanma gibi performansla ilgili veriler de bulunuyor. Fiyatları henüz açıklanmayan model için beklenti 85.000-90.000 euro aralığında.

İlgili video

Audi RS Q e-tron

Paylaş