Geleneksel üreticiler arasında ilklerle Dakar’a girecek olan Audi RS Q e-tron, Formula E’den tanıdığımız altyapı dinamikleriyle önemli bir mücadele verecek.
Elektrik gücünün hayatımızın her alanındaki ulaşım çözümünü sardığı şu günlerde yansımalar da gün geçtikçe çoğalıyor. e-tron rozeti üzerinden ürün gamını baştan yaratan Audi, bu gücü dünyanın en zorlu motor sporları organizasyonlarından birisi için yeni bir noktaya taşıyor. Tanıtımı gerçekleştirilen Audi RS Q e-tron, 2022 sezonunda markası için yepyeni bir meydan okuması nitelikleriyle performans göstermek için karşımızda. 750 kilometreyi aşan günlük limitlerle mücadele edecek olan otomobilin yüksek performans dinamiklerindeki verimlilik grafiği de şimdiden merak edilen noktalar arasında. Saf elektrik gücüyle yol alan model, batarya dolum desteğini ise aktif sürüş sırasında bir benzinli motordan alacak.
Yarış etaplarında otomobiller için bir şarj imkanının bulunmaması, katılımcıları menzil konusunda destekleyici bir formül geliştirmeye itiyor. Audi mühendisleri de “laboratuvarda” ürettikleri 2.0 litrelik TFSI motor ile elektrik ünitesini beslemeyi tercih etmiş. Batarya için bir jeneratör niteliği gören bu sistem sayesinde RS Q e-tron’un en uzun etapların bile üzerinden gelme konusunda sorun yaşamayacağı bir senaryo masada.