Audi RS6 GTO; efsaneye sanat eseri niteliğinde ikinci kutlama
Geçtiğimiz ayki kutlamayı yeni bir modelle taçlandırma fikrinin somut örneği olan Audi RS6 GTO, bir eşi daha olmayacak projeler arasında.
Audi cephesinde Quattro rozetinin 40. yılı kutlamaları devam ediyor. Geride bıraktığımız ay sınırlı üretim adetleriyle özel bir TT versiyonuyla karşımıza çıkan Ingolstadt’taki ekip, pastanın mumlarını henüz üflemememeye kararlı gibi. Şimdi de piyasadaki en ateşli SW modellerden birisi olan RS6’yı garaja alan mühendisler, karşımıza eşi benzeri olmayan bir konseptle çıkıyor. Audi RS6 GTO adıyla tanıtımı gerçekleştirilen proje, standart versiyonla arasında var olan dinamiklerle dikkat çekiyor. Modelde kullanılan jantlar başta olmak üzere belli başlı noktaların tamamında klasik 90 quattro IMSA GTO’e selam gönderen detaylar mevcut.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi RS6 GTO
Neckarsulm fabrikasında hayata geçirilen proje 90 quattro IMSA GTO’nun agresif karakterinin güzel bir modernizasyonu niteliğinde. Kaputun altında ise klasik versiyonda olan 2,2 litrelik motor yerine bizleri günümüz RS6’nın merkezini içerisine alan 600 beygirlik sekiz silindirli makine alıyor. Projeyle ilgili çok fazla rakamsal verinin üzerinde durulmadığını görüyoruz. Bu durum da bizlere daha çok gövdede ve kokpitte yaşanan değişimlere odaklanma ayrılığını tanıyor. RS6 GTO, dış tasarımındaki radikal değişimlerinin yanı sıra iç bölümdeki yarış dinamikleriyle de inanılmaz bir noktaya taşınıyor. 90’larda yarışan orijinal modeldeki parçaların bu projeye de aktarılması bu noktada meraklılarının ilgisini çekecekler arasında. Aracın önümüzdeki süreçte bir seri üretim modele referans olma ihtimalinin de konuşulduğunu kenara not etmekte fayda var.