Alman otomotiv devi Audi, Türkiye’de koronavirüs ile alakalı oldukça anlamlı paylaşım yaparak tüm takipçilerini duyarlı olmaya davet etti.
Çin’in Wuhan kentinde başladığı düşünülen Koronavirüs ülkemizde de maalesef can almaya başladı. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın açıklamalarına göre 1236 kişi koronavirüsüne yakalanırken 30 kişi de hayatını kaybetti. 20 bin 345 test yapıldığını açıklayan yetkililer salgını kontrol altına almak için elinden geleni yapıyor. Peki bizler neler yapabiliriz? Uzmanlar tarafından belirlenen 14 kural var. Bu kuralların neler olduğunu buradan öğrenebilirsiniz. Ancak bunların içerisinde belki de en kolay yapabileceğimiz diğer insanlar ile aramızdaki mesafeyi korumamız. Bu oldukça önemli bir başlık. Markalar da bunun farkında olacak ki takipçilerini bu başlık altında bilgilendirmeye çalışıyorlar. Audi de logosu üzerinde yaptığı basit ama etkili bir paylaşım ile farkındalık yaratmaya çalışıyor.
Sosyal mesafe tanıtımı aslında karşımıza ilk defa çıkmıyor. Tarih boyunca farklı bulaşıcı hastalıklar yaşanan insanlık, ilk önlem olarak aralarına mesafe koymuş. Nede olsa çoğu bulaşıcı hastalıkta, enfekte kişi ile aranıza mesafe koymak büyük koruyuculuk taşıyor. Son yaşanan koronavirüs salgınında da aynı şey geçerli. Sosyal hayatımız içinde fiziksel temas halinde olduğumuz kişiler ile aramıza belirli bir mesafe koyarak, normal hayat döngümüzde yaptığımız kalabalık ortamlarda bulunmayarak bu tip hastalıklardan korunmak konusunda ilk adımı atabiliriz. Çünkü ağız ve burundan çıkan damlacıklar ile yayılabilen bu hastalık, kalabalık ortamlarda bulaşma ihtimali çok daha fazla oluyor.