Marka tarihindeki sayısız başarıda imzası bulunan dört tekerlekten çekiş sistemi, üretim bandında önemli bir rakamı daha geride bıraktı.
Audi’nin marka ismiyle özdeşleşen dört tekerlekten çekiş sisteminin ilk olarak sunulduğu 1980‘in üzerinden tam 37 yıl geçti. İlk kez 1980 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda Ur-quattro olarak kullanıcıların karşısına çıkan sistem, henüz hiçbir otomobil üreticisinin seri üretime uygun dört çekişli bir sistem geliştirmediği dönemde otomotiv endüstrisine damga vurmuştu. Quattro, motor sporlarında Audi’nin döneme damgasını vurmasındaki başrol oyuncularından birisiydi. Audi’nin şu anki başarı listesindeki dört kez Dünya Ralli Şampiyonluğu, altı kez Pikes Peak Hill Climb zaferi, ABD TransAm birinciliği, iki kez DTM birinciliği, 11 kez ulusal Super Touring Car Şampiyonluğu, kasım ayı sonlarında FIA Dünya Rallycross Şampiyonası’nda elde edilen unvanlar, özel rallycross ekibi EKS’nin başarıları ve Touring Car Dünya Kupası zaferlerinin altyapısal olarak en büyük destekçisinin Quattro olduğu tartışılmaz bir gerçek.
37 yıllık bu birliktelikte ve bunca motor sporları zaferi dışında Audi’nin sokaktaki en önemli modellerinde de yine Quattro altyapısını görüyoruz. Satışa sunulan modeller arasında 2015 yılı verilerine göre dünya çapındaki Audi sahiplerinin yüzde 44’ünün Quattro çekişli model serilerini tercih etti açıklanırken teknolojinin günüzde geldiği son noktayı Q5 2.0 TFSI Quattro modeli temsil ediyor. Bugünse markanın yol arkadaşı Quattro için önemli bir kilometre taşının da geri bıraktığı bir gün olarak kayıtlardaki yerini aldığını açıklayan Audi, Quattro teknolojili 8 milyonuncu otomobilini Meksika’da bulunan San Jose Chiapa Üretim Merkezi’nde banttan indirdiğini resmi kaynaklardan duyurdu. Mercedes AMG ve BMW M gibi ortaklıklar gibi kullanıcılara eşsiz modeller sunan bu birliktelik yoluna emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor.