Bugün ortaya çıktığı kadarıyla Avrupa, ilk duyurulduğu zaman gerçekten çok tepki çeken “Euro 7” konusunda geri adım attı.
Stellantis, Volkswagen ve Skoda gibi birçok Avrupa merkezli dev otomobil firması, oldukça katı sınırlar barındıran Euro 7 emisyon düzenlemesi konusunda çok endişeliydi ve birçok şirket yöneticinden yeni dönem hakkında büyük eleştiriler gelmişti. Otomobil üreticileri yanında Fransa, İtalya, Çek Cumhuriyeti, Bulgaristan, Macaristan, Polonya, Romanya ve Slovakya’nın da aralarında bulunduğu üye ülkelerin muhalefetiyle karşılaşan Avrupa Birliği, bu yüzden yeni dönemde otomobil ve kamyonetler için mevcut Euro 6 standartlarında önemli değişiklikler yapılmaması konusunda anlaştı. Euro 7 kapsamında otobüsler ve ağır vasıtalar için sıkı düzenlemeler halen masada yer alıyor, otomobiller ise havayı eskisi kadar kirletmeye devam edecek gibi görünüyor. Bundan önce İngiltere’nin benzinli ve dizel araç yasağının başlangıç tarihini ertelemesi ses getirmişti. Ülke daha önce 2030 hedefine sahipti, artık yasağı 2035 yılında uygulayacak. Kaçıranlar için İngiltere Başbakanı Rishi Sunak, resmi bir açıklama yaparak İngiltere’nin yeni benzinli ve dizel otomobil ile kamyonetlerin satışına getirdiği yasağın tam beş yıl ertelendiğini açıkladı. Yukarıda da dediğimiz gibi yasağın başlangıç tarihini 2030 yılından 2035’e çeken Sunak, bu konuda gerçekten çok tepki çekti. Çünkü küresel ısınma devasa etkisini hızla artırıyor ve bu konuda hali hazırda geç kalınmışken böyle bir yasağı 5 yıl kadar ertelemek hiç mantıklı bulunmuyor. Sunak’a göre planlarda yapılan bu revize “elektrikli araçlara geçişi kolaylaştıracak” ancak bu çok mantıklı bir düşünce olarak görünmüyor. Kısa süre önce Avrupa Birliği de elektrikli araçlara geçişi hızlandırmak ve iklim değişikliğiyle mücadele amacıyla yeni benzinli ve dizel otomobillerin satışlarının 2035’ten itibaren yasaklanması konusunda anlaşma sağlamıştı.