Avrupalı otomobil üreticileri, Çinli rakiplerden çok endişe ediyor

09 Mayıs 2023 12:35

Avrupalı otomobil üreticileri, Çinli rakiplerden çok endişe ediyor. Bu konuda yeni bir rapor gündemde ses getirmiş durumda.

Otomobil sektörü son yıllarda büyük bir hızla değişiyor. Bu değişimin merkezinde de özellikle tamamen elektrikli otomobiller yer alıyor. Elektrikli otomobiller standart modellere oranla çok daha az parçaya sahip olduklarından köklü geçmişe sahip olmayan yeni nesil firmalar tarafından rahat şekilde üretilebiliyor. Bu sayede şu an elektrikli otomobil pazarında inanılmaz bir Çinli araç patlaması yaşanıyor, Çinli üreticilerin araçları Avrupalı devleri oldukça korkutuyor. Bu konuda güncel bir rapor yayınlayan Allianz Trade,Çin üretimi elektrikli araçlar Avrupalı otomobil üreticileri için en büyük riski oluşturuyor. Politikacılar harekete geçmezse 2030 yılına kadar yılda 7 milyar avro (7,7 milyar dolar) kâr kaybına neden olacaklar.” açıklamasını yapıyor. Peki bu konuda Avrupa’da neler yapılabilir? Raporda Çin’den ithal edilen otomobillere gümrük vergisi konulması, elektrikli araçlara yönelik batarya ve diğer teknolojilerin gelişimi için daha fazlasının yapılması ile, Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa’da otomobil üretmelerine izin verilmesi gibi öneriler listeleniyor. Bu son madde de dile getiriliyor çünkü Avrupa’da araç üretmek, Çin’de araç üretmekten daha pahalı tutuyor. Yüksek üretim maliyeti doğal olarak satış fiyatına da etki ediyor, bu da Çin’den gelen araçlara karşı Avrupalı üreticilerin rekabet gücünü azaltıyor.

Bu konu elbette ilk defa gündeme gelmiyor. Ocak 2021’de Fransız Groupe PSA ile İtalyan-Amerikan Fiat Chrysler Automobiles şirketlerinin birleşmesiyle kurulan Stellantis’in CEO’su Carlos Tavares, yaklaşan Çinli tehlikesinin farkında bulunan isimler arasında yer alıyor. Tavares, CES 2023’te gazetecilere bu konularda şaşırtan bazı açıklamalar yapmıştı. CEO, Avrupa’daki politikacıların “Stellantis, BMW ve Volkswagen” gibi firmalara yardımcı olmak için harekete geçmemesi halinde Avrupalı firmaların Çinli rakipleriyle korkunç bir savaşa gireceğini belirtti. Avrupa ve Çin merkezli araçlar arasındaki fiyat farkının çok yüksek olduğunu söyleyen Carlos Tavares, aynı zamanda “mevcut durumda değişiklik olmazsa, orta sınıftaki Avrupalı müşteriler giderek daha fazla Çinli modellere yönelecek. Çünkü Avrupa’da pek çok insanın alım gücü gözle görülür şekilde azalıyor” dedi. Avrupa’daki yönetmelikler nedeniyle bölgede üretilen araçların Çin’de üretilen rakip modellere oranla yaklaşık yüzde 40 daha pahalı olduğunu da aktaran Tavares, verdiği demeçte “bu çok kasvetli bir senaryo. “Ama bu şekilde olmak zorunda değil.” dedi. Tavares ayrıca Avrupalı politikacıların yerel üreticileri korumayı başaramaması halinde, maliyetleri düşürmek ve düşük fiyatlı Çin araçlarıyla doğrudan rekabet edebilmek adına üretimi daha ucuz ülkelere taşımak zorunda kalacaklarını da aktardı.

Avrupa merkezli otomobil haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hızlı yürümeniz için tasarlanan ilginç ürün: Moonwalkers

Paylaş