Avrupa’nın mini otomobil sınıfı, liderini belirledi. A sınıfı olarak da adlandırılan araçlar küçük boyutları ve kullanım kolaylıkları ile dikkat çekiyor.
Yakıt fiyatlarının ve işletim maliyetlerinin artması ile birlikte, tüm dünyada insanlar daha küçük ve daha ucuz otomobillere yöneliyor. Bu sayede modern şehir hayatına çok daha kolay ayak uydurmak mümkün oluyor. A sınıfı otomobiller de tam ihtiyaç doğrultusunda ortaya çıktı. Bu sınıfın belki de en ünlü üyesi Fiat 500, Avrupa’da büyük bir başarıya imza attı. 194 bin adet satarak üreticisini mutlu eden model, aynı zamanda Avrupa’da 11 ülkede en çok satan mini otomobil olmayı da başardı. Ülkemizde ise yüzde 10’luk bir pazar payı elde ederek ikincilik elde etti. Mini otomobil sınıfının Türkiye’deki diğer üyelerinin ise ise Kia Picanto, Hyundai i10, Smart Forfour, Citroen C1, Peugeot 108 olduğunu da hatırlatalım.
Fiat başkanı Luca Napolitano, “Bu rekor, 500’ün tüm otomotiv sektörü için “ikon” olduğunu hatırlatıyor. İtalyan tasarım ve üretim sembolü olan Fiat 500’ün modası hiçbir zaman geçmedi ve her yerde başarılı oldu. Özüne sadık kalırken, bir yandan da zamana ayak uydurmak için yeniden yorumlandı. Adını 30’dan fazla özel serisi ile modadan lüks yatlara kadar uzanan ikonik markalarla birleştirdi. Fiat 500 bugün, dünya çapında 100’den fazla ülkede satılan ve yüzde 80’i İtalya dışında üretilen en küresel Fiat otomobili konumunda. 2007’den günümüze 2 milyon 110 binden fazla Fiat 500 üretildi, bu rakama 1957’den 1977’ye kadar üretilen versiyonlar da eklendiğinde, toplamda 6 milyonu aşıyor ve 500’ü tüm zamanların en çok satan Fiat modellerinden biri olarak tarihe geçiriyor.” dedi.
İkon “pickup” oldu; FIAT 500 Spiaggina 58 ile doğum günü kutlaması