Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, özellikle İstanbul’da taksi şöförleri ve yolcular arasındaki problemleri çözebilecek “Entaksi” uygulamasını tanıttı.
Taksi şöförleri ve yolcular arasında yaşanan sıkıntılar bir döneme damga vurmuştu. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri merkezli taşımacılık şirketi UBER‘in ülkemizde faaliyetlerine başlaması ile bu sıkıntılar daha da su üstüne çıkmıştı. Hatırlarsanız, uzun zaman boyunca UBER ve taksiciler arasında yaşanan sıkıntıların ardından UBER Türkiye’den çekilmiş, bu vesile ile taksiciler de kendilerini biraz daha olsa geliştirmişti. Bu gelişim ve modernleşme sürecinin bir parçası olarak projeler hala devam etmekte. Yeni tanıtılan “Entaksi” uygulaması ile yolcular çağrı merkezi ve mobil uygulama ile araç çağırabilecek. Aynı zamanda bu uygulamaya sahip taksiler sürekli takip ve denetim altında olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Taksi hizmeti için bir milat
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy konu ile iligli, “Akıllı taksi hizmetini bir milat olarak görüyoruz. Bu miladın İstanbul Havalimanı’ndan doğup tüm Türkiye’ye hatta dünyaya yayılmasını istiyoruz. Yurt dışına bu hizmetin götürülmeye çalıştığını duyuyoruz. İstanbul Havalimanı’nda yolcularımız çağrı merkezi ve mobil uygulama üzerinden araç çağırabileceği rezervasyon yapabileceği bir uygulama hizmete giriyor. 7/24 izlenebilen ve denetleyebilecek sistemle hizmet kalitesi gerçek bir standarda çıkacak. Diğer taksi esnaf odaları ile de konuşacağız. Mümkünse gönüllü, sonrasında gerekirse kanunen bütün taksi işletmelerinin kaydırılmasını isteyeceğiz. Bugüne kadar taksilerden gelen şikayetlerin bir çoğuna çözüm bulan, oto denetim ve memnuniyeti getiren bir sistem.” şeklinde konuştu.