Baş mühendisinin ağzından yeni Toyota Supra ile ilgili önemli açıklamalar

13 Mart 2018 10:30

Cenevre Otomobil Fuarı’nda meraklıları için çok önemli açıklamalarda bulunan Tetusa Tada, Toyota Supra teknik detay konusunda halen ketum davranıyor.

Bu sefer kesin mi? Beklentileri karşılayacak mı? Ne gibi yenilikler var? ve bunun gibi nice sorular. Toyota’nın BMW Z4 ile parça ve altyapı olarak ortaklığa giderek geliştirdiği yeni jenerasyon Supra, ilk duyduğumuz andan itibaren içimizde büyük bir heyecanın oluşmasına vesile oldu. Bir döneme damga vurmuş modeli performans sınıfına tekrar kazandırma konusunda harekete geçen Toyota’nın işi ise hiç de kolay olmayacaktı. Nitekim uzun bir süredir sadece konsept aşamasında kalan aracın seri üretime hazır versiyonu, büyük beklentilere rağmen Cenevre Otomobil Fuarı’nda da karşımıza çıkmadı. Bunun yerine Gazoo Racing imzasıyla pist odaklı geliştirilen ve FT-1’e göre biraz daha toparlanmış yeni bir konsept, markanın halen bazı parçaları gediğine oturtma aşamasında olduğunu gösterdi. Fuarda yeni Supra’nın geliştirme süreci ve geleceğiyle ilgili en doğru bilgileri, projenin baş mühendisi Tetusa Tada verdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

“Z4 ile çok farklı karakterde bir otomobil olacak”

Supra’nın geleceğiyle ilgili EVO’ya önemli açıklamalarda bulunan Tada, cümlelerine BMW Z4 ile her ne kadar ortak altyapı parçaları kullanılsa da karakteristik olarak çok farklı bir aracın ortaya çıkacağını vurgulayarak başladı. Tada; “Bildiğiniz üzere geçtiğimiz yıllarda Subaru ile BRZ ve GT86’yı içerisine alan bir ortaklığımız olmuştu. Supra projesinde BMW ile yapılan ortaklıksa bundan çok daha farklı. Projenin çıkış noktasnda her bir marka, oluşturmak istediği aracın konseptine karar verdi. Bu kavramlar netleştikten sonra hangi bölümlerinden ortak olabileceğini araştırdık. Sizin temin edebilirim ki ortak olarak nitelendirebileceğimiz parçaların sayısı hayal edilenin ve dedikoduların çok daha altında. Toyota cephesi olarak biz ortaya safkan bir performans otomobilini çıkarmak için bu işe başladık. BMW’nin yolu ise bizden farklı yöndeydi. Donanım bazında bazı parçalar ortak olsa da kaputun altındaki farklılıklar ve kalibrasyonlar tamamen farklı. Bu da Supra’nın sürüş dinamikleriyle Z4’ten önemli şekilde ayrılacağının en temel işaretlerinden bir tanesi. Toyota Supra’nın kendi içerisinde ayrı bir hayran kitletisine sahip olduğunu biliyoruz. Hal böyle olunca ortada büyük bir beklenti de oluyor. Bu yüzden üretim sürecinin başında birçok kişiyle röportaj yaptık. Kullanıcıların çoğu altı silindirli bir motora sahip arkadan itişli bir Supra istediğin dile getirdi.” diyerek geliştirme sürecini her açıdan ele aldıklarını belirtti.

Bir süredir kaynaklarda dile gelen şanzıman söylentileriyle ilgili de açıklamalarda bulunana Tada; “Hala bunun kararı verilmiş değil. Marka içerisinde bunu konuşuyoruz ve seri üretime hazır versiyonda ne kullanılacağını bilmiyoruz. Motor konusunda hibrit seçeneğinin yanı sıra tamamen elektrikli konusunda da bir düşünce içerisindeyiz. Tüm seçenekleri değerlendiriyoruz.

Paylaş