Başarılı Netflix taktiğini reddeden Disney+ açıklaması

06 Şubat 2020 14:00

Her ay yeni içeriklerle kütüphanesini geliştiren Netflix dişli bir rakiple karşı karşıya. Disney+ ise tamamen farklı taktikler uyguluyor.

Netflix çevrim içi pazardaki en dişli rakiplerinden biriyle karşı karşıya. Henüz geniş çaplı erişimini açmamış olan Disney+, kısıtlı ülkeye ilk erişimi açtığında tek günde 10 milyon abone elde etmiş ve ciddi bir büyüme yakalamıştı. Şimdi firmaların son çeyrek raporlarını açıkladığı günlerde hala hayli kısıtlı ülkeden erişilebilen Disney+’ın 28 milyon abonesi olduğu açıklandı. Disney çatısı altındaki başlıklarla açılışta kalabalık bir kütüphaneye sahip olan bu çevrim içi yayın servisi ise dikkat çekici tek orijinal dizisiyle bizlerle buluşmuştu: The Mandalorian. Netflix’in aksine bölümlerini tek seferde tüketmemeye karar veren Disney, diziyi 8 bölüm yayınlayarak 8 hafta boyunca adından söz ettirmeyi başardı. Peki sonra? Yeni diziler? Disney’in pek acelesi yok.

Disney+, Netflix gibi tek seferde çok orijinal yapım yayınlamayacak

Netflix’in en çekici noktalarından biri her ay yeni orijinal dizi ve filmlerle kütüphanenin gelişmesi. Lisanslı içerikler de önemli şüphesiz, ancak platformun en can alıcı noktası her ay yeni bir şeyler sunabiliyor oluşu. Görünen o ki bu durum Disney+ için o kadar önemli değil. Çünkü firma “sayı yerine kalite” düsturunu benimsediğini kaydediyor. Bob Iger yaptığı açıklamada “The Mandalorian ile başladığımız orijinal içerik yatırımı şüphesiz işe yaradı. Platformu açtığımızda mütevazı sayıda orijinal programa sahip olacağını ve zamanla büyüyeceğini biliyorduk. Şimdi önümüze baktığımızda içerik hacmimizden memnunuz. İçerik sayısından ziyade içerik kalitesini tercih etme yönünde aldığımız karar bence en doğru şeydi.” sözlerini dile getiriyor.

Disney+’ın 2020 yayın programına baktığımızda gerçekten de bu konuda şimdilik bir sıkıntı hissetmediğini söylemek mümkün. Dizi cephesinde ses getirecek projelerde The Falcon and the Winter Soldier, The Mandalorian 2. sezon ve WandaVision sırasıyla Ağustos, Ekim ve Aralık 2020’de karşımıza çıkacak. Yine de bu “bekleyiş ve az içerik” hayranları küstürebilir. Çünkü rakip tarafta Netflix, her ay yeni birkaç dizi, film ve belgeselle izleyicilerin karşısına çıkmaya devam ediyor. Hangi tarafın taktiği uzun vadede işe yarayacak, göreceğiz.

İlginizi çekebilir

Netflix Türkiye Şubat 2020 ajandası

Paylaş