2009 yılından beridir görevini sürdüren Akio Toyoda, Toyota GR Yaris ile drift yeteneklerini ortaya koydu.
Otomobil dünyasında “elini kirletmekten” korkmayan yöneticilerin başında Toyota başkanı Akio Toyoda geliyor. Araçların geliştirme süreçlerine doğrudan katılan ve test sürüşlerinde direksiyon başına geçen Toyoda, mühendislik altyapısı ve otomobil tutkusuyla sahalarda görmek istediğimiz isimler arasında. Yeni nesil Supra’nın da test sürecinde çokça sürece dahil olan başarılı isim, bu kez GR alt markasının yeni üyesi olacak Yaris ile radarımıza takıldı. Aracın sürüş dinamiklerini ortaya koymak adına bu kez yeteneklerinin başka bir boyutunu sergileyen Toyoda, GR Yaris ile izlemesi keyifli bir drift performansı ortaya koydu.
GR Yaris üzerine geliştirildiği dört tekerlekten çekiş sistemiyle de markası için yeni bir meydan okuma niteliği taşıyor. Aracın kaputunun altına baktığımızda bizleri 1,6 litrelik turbo üç silindir motor karşılıyor. Yapılan geliştirmelerde bu motordan 261 PS güç ve 360 Nm tork gibi oldukça başarılı rakamlar elde edilmiş durumda. Halihazırda seri üretimde olan en güçlü üç silindirli motorun şanzıman ayağında ise 6 kademeli bir üniteyle kombin edildiğini görüyoruz. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle de aracın 0’dan 100’e hızlanmasının 5,5 saniye sürdüğünü, maksimumda ise 230 km/s hıza çıkabildiğini görüyoruz. Elbette bu değerlerin elde edilmesinde Yaris GR’ın 1.280 kilogramlık ağırlık değerinin de etkisi var. GR Yaris, kullanıcıların istediğine göre içerisinde Torsen LSD diferansiyel kilidini beraberinde getiren Pist Paketi’yle de satın alınabiliyor.