Mart ayıyla birlikte listelere giriş yapan 2022 Fiat Egea Hibrit için marka yetkilileriyle merak edilenleri konuştuk.
Türkiye’nin en çok satan modeli olarak uzun süredir liderliği kimseye bırakmaya Egea için 2022 model yılıyla birlikte yeni ve bir o kadar da önemli silahlar artık sokaklara çıkıyor. Yeni gövde tipinin yanın dizel-otomatik şanzıman kombinasyonuyla 2022’ye giriş yapan ailenin nisan ayından itibaren partiye katılan yeni gözdesi hibrit versiyon olacak. Tüm gövde tipleriyle tercih edilebiliyor olması sebebiyle farklı ihtiyaçlara cevap verme konusunda problem yaşamayacak olan 2022 Fiat Egea Hibrit ürün gamı, teknik tarafında önemli farklılıkları beraberinde getiriyor. Özel bir etkinlik kapsamında deneyimleme fırsatına eriştiğimiz modelle ilgili marka yetkilileriyle de aracı detaylı şekilde konuştuk. Bu kapsamda rakamsal veriler dışında aracın görünmeyen noktalarındaki bazı kilit detayları resmiyet kazananlar arasına dahil edebiliyoruz.
Egea Hibrit ile birlikte ilk olarak kaputun altında tamamen yeni bir motor bizi karşılıyor. 1.0 litrelik Firefly’ın kuzeni konumunda olan dört silindirli bir motorun burada konumlandırıldığını görüyoruz. 1,5 litre hacimli dört silindirli bu motor 130 HP güç ve 240 Nm tork üretirken, hibrit tarafında ise 48-Volt batarya ve 15 kW’lık bir güç ünitesi destekçi olarak konumlandırılıyor. Batarya tarafında yaklaşık 1 kWh kapasiteli bir ünitenin konumlandığı sistemin bu tarafında Fiat’ın Bosch ile anlaşmaya gittiğini görüyoruz. Batarya tedariğini Alman üreticiden sağlayan Fiat, bu noktada kullanıcıların gerek kullanım gerekse ömür olarak bir problem yaşamayacağını özellikle ifade ediyor.